Ангажиментът на Mazda към двигателите с вътрешно горене ще бъде разширен и през следващото поколение на MX-5. То трябва да получи най-новата и модерна технология на японския производител за бензинови двигатели, а не хибридна или електрическа система.
Миналата година Mazda пусна първия си BEV, кросоувъра MX-30, но само година преди това въведе иновативната си технология за бензинов двигател Skyactiv-X, която използва запалване с контрол на искри (SPCCI) за подобряване на ефективността и производителността.
Това може да позволи на някои бензинови автомобили Mazda да останат в продажба, тъй като съответните им конкуренти минават на ток. Производителят по-рано потвърди, че двигателят Skyactiv-X ще се използва само в изцяло нови модели.
Първите автомобили, които получиха двигател Skyactiv-X са Mazda 3 и CX-30. Японската марка представи и нов шестцилиндров редови мотор, който може да се появи в следващото поколение Mazda 6.

Технологията Skyactiv-X вече се предлага в различни модели на европейския пазар без турбокомпресор (Mazda 3 се предлага в САЩ с 2,5-литров турбо двигател), което прави много вероятно MX-5 да остане вярно на своите корени в петото си поколение.
Модернизираната технологията за изгаряне на бензин на Mazda може да направи бъдещото MX-5 значително по-мощно. Компанията твърди, че 2,0-литровият четирицилиндров двигател Skyactiv-X генерира около 30% по-голям въртящ момент от Skyactiv-G със същия обем, вграждан в топ версията на настоящия MX-5.
От Mazda все още не са създали двигател Skyactiv-X с капацитет по-малък от 2,0 литра, което повдига въпроси за бъдещето на базовия 1,5-литров на MX-5.
Ако моделът бъде преработен от нулата, за да се приспособи към технологията Skyactiv-X, е съмнително Mazda да продължи да предлага двигателя Skyactiv-G.
