.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Новият Aston Martin V12 Vantage впечатлява с 690 к.с.

Aston Martin възроди свещеното име V12 Vantage за възпоменателно и ексклузивното издание на своето двуместно спортно купе, обещаващо значително подобрена ефективност спрямо стандартния V8 автомобил.

Британската компания ще произведе само 333 броя от новия Aston Martin V12 Vantage, като всички са продадени преди представянето му на начална цена от 265 000 паунда, или 123 000 повече от предишното издание Vantage F1, което е топ изпълнение в моделната гама.

Това е третият и последен Vantage с V12 двигател, който Aston Martin някога ще направи. Той използва същия 5,2-литров 12-цилиндров битурбо агрегат, като Aston Martin DB11 и Aston Martin DBS. „Двигателят е сърцето на всеки Aston Martin, но никога повече, отколкото този“, казват от компанията.

Осемстепенната автоматична скоростна кутия е заимствана от стандартния Vantage, но е калибрирана, за да даде по-бързо време за смяна на предавките и взаимодействие с водача.

Главният изпълнителен директор на Aston Martin Тобиас Моерс посочи, че V12 Vantage е „автомобил герой“ на компанията през последните години и че последната му модификация е подходяща последна изява за името.

„Още от момента, в който първият V12 Vantage RS Concept беше показан през 2007 г., нашите клиенти и фенове по целия свят се влюбиха в идеята да монтират най-големия ни двигател в нашия най-малък и най-спортен модел. Рецептата беше усъвършенствана през годините с голям успех, но същността си остана същата”, подчерта той.

„Сега е време да приключим тази знаменателна гама подобаващо с най-зрелищния екземпляр досега: най-бързият, най-мощният и най-динамично способен V12 Vantage някога.“

Надстройките спрямо стандартния Vantage се простират далеч отвъд двигателя. За да се съчетае с увеличаването на мощността, V12 Vantage е радикално преработен по волята на клиента.

Aston Martin се опита да компенсира теглото на по-големия двигател с предна броня, капак, калници, прагове, задна броня и капак отзад, направени от въглеродни влакна и олекотена изпускателна система, последната от които спестява само 7,2 кг.

Компанията твърди, че съотношението мощност/тегло е 385 к.с. на тон – 20% увеличение спрямо стандартния модел. Това поставя V12 Vantage на приблизително 1795 кг, около 165 кг по-тежък от автомобила V8, но с 20% по-голямо съотношение мощност/тегло.

Вижте още

BMW M Hybrid V8 LMDh е почти готов за „Льо Ман“ [Премиера]

Както знаете 2022 г. е юбилейна за BMW M, тъй като спортното подразделение става на …