Пикапът Ranger Raptor на Ford смени своя 2,0-литров турбодизелов двигател със значително по-мощен 3,0-литров бензинов V6 и претърпява радикален редизайн, повлиян от F-150 Raptor на американския пазар.
Това ще бъде първата версия на четвъртото поколение на Ranger за продажба в Европа, като доставките ще започнат в края на лятото. Стандартният пикап, представен през 2021 г., ще последва до края на тази година.
Новият 3,0-литров бензинов битурбо V6 с 284 к.с. е с увеличение на мощността от 74 к.с. Въпреки че Ford все още не разкрива динамичните характеристики, очаква си новият Raptor да изпревари предишната версия, която се нуждаеше от 10,1 секунди, за да достигне 100 км/ч. Въпреки това, актуалният 2,0-литров дизелов двигател също ще бъде наличен в Raptor от 2023 г.
Програмният мениджър на Ford Performance Джъстин Капикиано каза: „Това е напълно завладяващо изживяване. Имате бурен бензинов битурбо V6. Вдига страхотен шум, прекарахме много време в звуковата лаборатория, и сега идва с впетатляваща ефективност. Има страхотен външен вид. Ние наистина се гордеем с това.“
Както при предишния Raptor, модификациите спрямо стандартния Ranger надхвърлят задвижването. Шасито е цялостно преработено, за да се подобри ефективността и издръжливостта извън пътя, с нови опори и подсилвания навсякъде, окачване с удължен ход с 2,5-инчови амортисьори Fox с клапани с по-ниско триене и стоманена опорна плоча с дебелина 2,3 мм, която е два пъти по-голяма по размер от стандартния Ranger.
Raptor получава и нова електронно управлявана двустепенна предавателна кутия, блокиращ диференциал отпред и отзад и общо седем режима на шофиране, три за пътя и четири за неравен терен.
Визуалните подобрения се простират до специално изработена радиаторна решетка с масивни емблеми, изпъкнали арки на колелата, 17-инчови алуминиеви джанти, обути в големи гуми за всички терени и набор от стилистични елементи за подобряване на аеродинамиката. Вътре Raptor се предлага със седалки, вдъхновени от реактивен изтребител, оранжеви акценти и шевове и магнезиеви лостове.
Най-добрият начин да бъде описана еволюцията, казва Капикиано, е да „мислим за актуалния пикап като версия ST и новият, който се движи към RS изпълнение. Това е стъпка напред в характера и представянето“.