Новият електрически кросоувър Genesis GV60 ще се предлага с три мощности, включително с 429 к.с. с двойно предаване.
Съперничащият с BMW iX3 кросоувър, който бе показан за първи път през август, е първият сериен EV на новата премиум марка. Шефът на Genesis Люк Донкерволке каза, че като първи електромобил, GV60 „показва нашия ангажимент за електрификация по отношение на ефективност , дизайн и иновативни характеристики“.
Един от осемте електрически модела или с водородни горивни клетки, които Genesis ще пусне до 2030 г., GV60 е базиран на усъвършенстваната архитектура E-GMP на Hyundai Motor Group, която също се използва от Hyundai Ioniq 5 и предстоящия Kia EV6.
Платформата E-GMP разполага с 800V електрическа архитектура, позволяваща свръхбързо зареждане от 350 кВти може да пролучи един или два силови агрегата с различни размери батерии.

След като моделите с платформа E-GMP могат да бъдат оборудвани с батерии 58 Квтч и 77,4 кВтч, GV60 ще се предлага само с по-големия модул. Зареждането може да се извършва със скорост до 350 кВт, което позволява зареждане от 10% до 80% за 18 минути.
Продуктовият шеф Genesis Шон Лий каза, че GV60 е проектиран да предлага „комфорт и луксозни характеристики на шофиране“, подобно на предишните модели Genesis с двигател с вътрешно горене. Автомобилът е дълъг 4515 мм с междуосие 2900 мм.
Базовата версия на GV60 ще предлага 226 к.с. е един мотор, разположен отзад и максимален пробег от 450 км. Ще има два варианта с двойно предаване със сумарна мощност 314 к.с. и 429 к.с., и съответнияпробег от 450 и 550 км. И двете изпълнения осигуряват до 446 Нм въртящ момент.
Изпълнението с най-високи спецификации предлага и режим на усилване, който доставя допълнителна мощност за 10 сек и му позволява да постигне 0-96 км/ч за 4,0 сек.
Лий каза, че Performance е настроен да предлага „шофьорско изживяване, сравнимо със спортен автомобил“, въпреки че настоява, че това не компрометира „луксозното“ представяне на модела.
GV60 използва многозвенно предно окачване MacPherson, със задна система с пет носача. Електрическият диференциал с ограничено приплъзване оптимизира разпределението на въртящия момент при високи скорости и при завиване, а данните, събрани от предната камера, се използват за автоматично регулиране на електронното окачване.

Новият електрически „активен звуков дизайн“ позволява на шофьорите да избират измежду три виртуални звука при шофиране, които ще се възпроизвеждат през високоговорителите, а функцията за активен контрол на шума се използва за минимизиране на шума от пътя.
GV60 демонстрира нова еволюция на дизайнерския език на Genesis, със светлините Two Lines от двете страни на изравнената предна част, която включва обновена версия на логото на компанията. Шефът на дизайна на Genesis Илху Йон каза, че новият стил има за цел да подчертае както „устойчивия лукс“, така и „атлетичната елегантност“.
Долната част на предната част разполага с голяма радиаторна решетка, която, според Genesis, има за цел да подчертае динамичните характеристики и да подобри охлаждането на батерията с високо напрежение. Има и еднопанелен капак тип мида.
GV60 има страничен профил на SUV-купе, с изчистена каросерията, активирана от изскачащи дръжки на вратите и цифрови огледала предните калнице. С-колоните в задната част на линията на покрива на купето се отличават с нов стилизиращ елемент за осветление, който ще се използва във всички бъдещи електрически модели на Genesis.
Вътре в таблото доминира цифров дисплей с два екрана, докато голяма централна конзола съдържа както място за съхранение, така и ключови контроли на автомобила, подобно на управлението в Ioniq 5 и EV6.
GV60 също така използва редица устойчиви екологични и рециклирани материали. Те включват седалки и други вътрешни елементи, изработени от имитация на растителна основа. Седалките и тапицерията на вратите използват прежда, изработена от рециклирани пластмасови бутилки.

Genesis също поставя основен акцент върху технологиите, за да помогне за увеличаване на премиум усещането на GV60. На пазарите, където е разрешено, автомобилът може да бъде отключен с камера Face Connect в В-колоната и да започне да използва удостоверяване на пръстови отпечатъци. Ще бъде наличен цифров ключ и автомобилът позволява актуализации на софтуера по въздуха.
Genesis твърди, че автомобилът предлага „информационно-развлекателна система от следващо поколение“, която може да свързва „клъстери“ от данни през цифровия дисплей и предния дисплей.
GV60 ще се позиционира под GV70 и GV80 в гамата SUV на Genesis и ще бъде вторият електромобил на марката на европейския пазар, след електрическата версия на седана G80.
Genesis казва, че решението да се използва номенклатурата на GV за неговите SUV, вместо да бъде създадено серийно електрическо наименование, е да подчертае „ангажимента на компанията към нейните ценности“.
Информацията за цените все още не е разкрита.