Honda официално призна за първи път разработването на нов Civic Type R , като потвържди, че следващата итерация на неговия съперник VW Golf R ще стартира през 2022 г.
Твърди се, че Type R е „готов за изпитания на Нюрбургринг“, а официалното изображение показва автомобила в много по-малък камуфлаж от предишните шпионски снимки. Марката все още не е потвърдила точна дата на пускане на пазара, но като се има предвид, че е почти готов за производство, може да очакваме пълното разкриване в началото на 2022 г.
Официалният вид на Honda потвърждава, че конкурентът на Renault Mégane RS няма да бъде коренно различен външно от предшественика си . Цялостната форма на каросерията, с нейната ниска, широка стойка, багажник в стил седан и голямо задно крило е позната, докато отличителните тройни накрайници на изпускателената система и червените спирачни апарати осигуряват още един знак за потенциала на автомобила .
Внимателното разглеждане на шпионските снимки разкрива, че спойлерът разполага с нов повдигнат монтаж. Допълнителни видими промени включват по-ниска линия на предния капак и по-ниски светлини, както се вижда от разкриването на стандартния хечбек Civic преди пускането му на европейския пазар през 2022 г.
В салона се въждатново оформени валан и арматурно табло, заедно със сензорния екран, монтиран на таблото, въпреки че е трудно да се направят изводи от този ранен прототип.
Плановете за електрификация на Honda бяха ускорени миналата година с цел да бъдат електрифицирани всички европейски продажби на марката до 2022 г., но по-специално тази цел се отнася само за масовите продукти на марката; Type R е предложение, ориентирано към ентусиастите, което представлява само малък процент от европейските продажби.
Така че остава възможността Type R да напредва с модернизирана и подобрена версия на 2,0-литровия четирицилиндров турбо двигател на сегашния автомобил, който генерира 316 к.с. и ускорява от 0 до 96 км/ ч за 5,8 сек и максимална скорост до 315 км/ч.
Но също така се предполага, че той може да използва хибридно задвижване, свързано концептуално с това на суперавтомобила NSX, което включва 3,5-литров битурбо V6 с три електродвигателя. Не е ясно дали това означава задвижване на четирите колела, но е вероятно Honda да стане напълно хибриден по този начин.
Подобно развитие също би дало на Honda по-голям потенциал за изпълнение, тъй като инженерите по-рано намекнаха, че настоящият автомобил е близо до реалистичната граница по отношение на мощността, подавана само от предните колела.