Новият Jeep Grand Cherokee ще бъде пуснат в продажба в средата на 2022 г., като за първи път ще се предлага плъгин хибриден задвижващ механизъм, а електрическата версия ще се появи до 2025 г.
Поради пускането си в САЩ в началото на следващата година, петото поколение на флагманския голям кросоувър на Jeep е широко доработен с нов външен и интериорен дизайн, като компанията дава нов фокус върху балансирането на динамиката на шофиране по пътя и способностите за офроуд.
Новият Grand Cherokee 4xe PHEV разполага с 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, свързан с два електрически мотора, предлагащ сумарна мощност от 375 к.с.и 470 Нмвъртящ момент. Алтернаторът се заменя с мотор-генератор, свързан към коляновия вал на двигателя, докато по-голям мотор-генератор, монтиран на предавателната система, замества преобразувателя на въртящия момент. Система с два съединителя управлява мощността и въртящия момент .
Захранването се черпи от 400V 17 кВтч батерия, за която Jeep твърди, че позволява 50 кмработа само с електричество. Ще се предлагат три режима на шофиране за управление на потреблението на енергия.
По-специално, системата 4xe ще се предлага офроуд Trailhawk, включващ двустепенна предавателна кутия, електрически диференциал с ограничено приплъзване и система за управление на сцеплението Jeep Selec-Terrain.
Trailhawk 4xe ще предлага 278 мм пътен просвет и може да се движи през вода на дълбочина до 610 мм. Jeep казва, че електрониката с високо напрежение е запечатана и водоустойчива, а батерията е защитена от подложки.
Grand Cherokee включва множество други офроуд системи и нова опция за изключване на предния мост, която управлява автомобила в режим на задно задвижване по гладки пътища за повишаване на ефективността.
Новият Grand Cherokee е построен върху нова архитектура, за която Jeep твърди, че е специфична за мисията за модела. Той ще се предлага в две различни междуосия и дължини. Стандартният петместен Grand Cherokee ще бъде дълъг 4910 мм, в сравнение с 5204 мм за триместния Grand Cherokee L, който бе пуснат в САЩ по-рано тази година.
Стилът е еволюция от предишните модели, включително доработена радиаторна решетка със седем ленти . Има по-ниска линия на покрива и множество други дизайнерски характеристики – включително активни капаци на решетката, въздушни завеси и доработени задни колони, за повишаване на аеродинамичната ефективност.
В салона кросоувърът получава най-бързата версия на информационно-развлекателната система Stellantis Uconnect с до три 10,1-инчови цифрови дисплея (включително един, предназначен за пътника отпред), 10-инчов дисплей, безжична подложка за зареждане на смартфон и Apple CarPlay и Android Auto съвместимост.Наред с 4xe PHEV, Grand Cherokee ще се предлага в САЩ с 3,6-литров бензинов V6 с 293 к.с. и 5,7-литров бензинов V8 с 357 к.с., и двата задвижвани през осемстепенна автоматична скоростна кутия.
Въпреки че Jeep все още не е дал никакви подробности за характериситиките, регламентите за емисиите правят малко вероятно V8 да се предлага в Европа . Вероятно Jeep ще се съсредоточи върху 4xe за европейския пазар.