Винсент Кобе е настоящият шеф на Citroën, бивш ръководител на Mitsubishi и Datsun и досега се е радвал на кариерата, която дори родителите на други хора би трябвало да го опишат като звездна, печелейки академични и бизнес признания на всяка крачка.
Може би по-важното е, че 52-годишният французин е нещо като философ, с остро усещане за спечелване на публиката.

Въпреки че пое най-високата длъжност през януари 2020 г. и по този начин се сблъска с кръщението, което може би само военните епохи биха могли да съперничат, Кобе има командващи възгледи за всичко – от днешните борби до потенциалните смущения утре. В своята сигурност той много прилича на шефа си Карлос Таварес.
По отношение на целта на Citroën той е ясен – или, да вземем дума, която той често използва, войнствено: „Не вярвам в надпреварата да добавя повече оборудване, да добавя повече автономен пробег, да добавя в крайна сметка повече тежест. Искам да изграждаме автомобили със смелост, които отговарят на нуждите и да се съсредоточим върху това да продължим да предоставяме свободата на мобилност, а това включва достъпността на цените. ”
Докато разговорите за привличащия погледа Ami доминират, той се опитва да го опише като само един израз на Citroën. Философията, която той изразява, е основна: „Мобилността дава живот, но ние навлизаме в свят, където тя ще бъде ограничена. Цената на транспорта ще стане ограничение. Трябва да намерим решения на реални проблеми. „
Новият C5X, едновременно SUV, седан и комби, е пример за тази философия. „Не чувстваме никакво задължение да повтаряме това, което сме правили в миналото“, обяснява Кобе. „Някои колеги от индустрията са от осмо поколение на същия автомобил; ние предпочитаме да се развиваме със ситуацията, в която се намираме. C5X е елегантен и плавен, а не обемист SUV.”

Друг е новият C3, супермини за развиващите се пазари, който олицетворява стилната пестеливост, която трябва да бъде отличителен белег на Citroën. „Предстои ни още много месеци на криза: икономическа криза, национален дълг, глобални сътресения, недостиг на ресурси, инфлация, политическа нестабилност и околна среда“, казва Кобе. „Отговорът е индивидуалната чиста мобилност, която е достъпна. Електрически градски автомобил на цена80 000 британски лири? Чисто е, но не е достъпно. „
От всички марки, Citroën има може би най-голямата иновация. Това, което предшествениците му поставиха в движение, Кобеима увереността да ускори. Това е освежаващо и вълнуващо – но големият въпрос е дали достатъчно купувачи на автомобили са готови да следват толкова дълбоко логичен път.