Subaru разсекрети новия Solterra като свой първи електромобил, с обещанието, че сегашните клиенти на марката могат да го оценят като истинско Subaru.
Автомобилът ще се продава в световен мащаб от средата на 2022 г. Solterra е вторият модел, който се появява в резултат на партньорството между Subaru и Toyota, след представения технически идентичен Toyota bZ4X миналия месец.
Както се предполагаше от по-ранните тийзър изображения, Solterra има много визуално сходство със своя събрат Toyota, с изключение на новото решение на радиаторната решетка и светлините, което го свързва по-скоро със съществуващата SUV гама на Subaru.
По размери той е сравним с кросоувъра Forester с двигател с вътрешно горене, с дължина 4690 мм, широчина 1860 мм и височина 1650 мм.
Въпреки тясната си връзка с Toyota EV, твърди се, че Solterra е създаден като автентичен SUV с екологично задвижване.
Всъщност, когато Toyota и Subaru обявиха партньорството си за разработването на нова архитектура, посветена на EV (наречена e-TNGA от Toyota и e-Subaru Global Platform от Subaru), историческият афинитет на Subaru към задвижването на четирите колела беше подчертан като особена сила.
Влиянието на Subaru върху архитектурата се простира до задвижване с два двигателя със 107 к.с. за единия за сумарна мощност от 214 к.с. и ускоряване от 0 до 100 км/ч за 7,7 сек, което обещава прецизен контрол на всяко колело на свой ред и гъвкаво разпределение на въртящия момент между предния и задния мост.