Новият Tonale на Alfa Romeo отбелязва нова ера за италианската марка при новия собственик Stellantis. Тя трябва радикално да преразгледа подхода си, за да оцелее.
Компактният кросоувър, конкурент на Audi Q3 и Volvo XC40, е не само първият модел, пуснат в тази нова ера за Alfa Romeo но и първият електрифициран модел, който бързо ще заеме централно място за марката. От 2027 г. Alfa ще пуска само електрически автомобили.

След представянето на Tonale тази година, марката ще пуска нов автомобил всяка година до 2030 г., заяви главният изпълнителен директор Жан-Филип Импарато, който преди това управляваше Peugeot.
Първият напълно електрически модел на Alfa, малък SUV, ще се нарича Brennero. Той ще се появи през 2025 г., докато GTV, за който се говори, че щ бъде електрическо купе с четири врати, също се очаква в гамата. Освен това ще има заместници на актуалния седан Giulia и кросоувъра Stelvio, плюс дългосрочни планове за спортен автомобил.
Импарато нарече базовия SUV готин автомобил и потвърди, че компанията в момента обмисля дизайна за модела.

За бъдещ GTV в духа на купе с четири врати, Импарато каза, че след окато ивтериорът е просторен, както обикновено позволяват електрическите платформи, моделът е възможен. „Следващата година ще покажем концепт, който не е много далеч от GTV, с достатъчно простор, за да отговаря на очакванията на клиентите, от 2025 до 2027 г.“, подчерта той.
Tonale, подобно на Stelvio, е кръстен на известен италиански планински проход, макар и по-нисък от този на неговия по-голям SUV събрат.

Това ще бъде последният Alfa, който ще използва платформа, разработена от бившата компания-майка Fiat Chrysler Automobiles (FCA) – такава, която споделя с Jeep Renegade – преди бъдещите модели да преминат към глобалните платформи на Stellantis. Alfa потвърди, че платформата е настроена за напълно електрически Tonale, ако има търсене за него.
С дължина 4,53 м, широчина 1,84 м и височина 1,6 м, автомобилът е почти идентичен по габарити с Q3, макар и малко по-дълъг.
Tonale поставя еталон за сегмента за динамика на шофиране, твърди Alfa. Той използва окачване MacPherson с честотно-селективно затихване, постига разпределение на теглото 50:50 и приема спирачна система, която обещава мигновена реакция, докато управлението се казва, че е най-директното в сегмента.

Засега основната гама Tonale се състои от два електрифицирани варианта: умерен хибриден задвижващ агрегат с избор от 128 к.с. или 158 к.с. и плъгин хибрид. Alfa посочва каза, че електрификацията трябва да служи на марката и нейната ДНК, като същевременно „преоткрива спортния си характер за 21-ви век.
И двата леки хибридни варианта използват четирицилиндров 1,5-литров бензинов двигател, съчетан със седемстепенна автоматична скоростна кутия с два съединитяла и 48V електродвигател, който е активен при стартиране, шофиране с ниска скорост и движение в електрически режим.
Най-мощният модел в гамата е plug-in хибридът, който съчетава 1,3-литровия турбо бензинов двигател на Fiat 500, осигуряващ сцепление на предните колела, с електрически мотор, свързан към задните.