Предстоящият хиперавтомобил Pagani C10, който трябва да замени десетилетният Huayra, е обяван в социалните медии месеци преди официалното му представяне.
Миналата седмица в нов и анонимен акаунт в Instagram се появи изображение, за което се твърди, че C10 е насочен към потенциални купувачи, предполагайки, че изтичането е в резултат на ранна клиентска презентация. Производителят все още не е коментира нищо.
Дизайнът съчетава различни елементи от предишните модели на Pagani. Отворите на покрива и широката радиаторна решетка са препратка към Huayra, докато формата на капковидна кабина напомня на Zonda.

Двата малки задни калници и ъгловият преден капак по-специално предизвикват стила на някои от най-ранните модели на Pagani, като C12 S.
Нови функции могат да бъдат видяни и в целия автомобил. Малките крила в радиаторната решетка изглеждат възможни аеродинамични помощни средства, докато фините, но големи въздухозаборници на покрива и задните колони почти потвърждават, че C10 ще се задвижва от двигател с вътрешно горене.
Говори се, че C10, за който се твърди, че вече е разпродаден, ще използва нова версия на 6,0-литровия битурбо V12 от Mercedes-AMG. На купувачите ще бъде предложена опция за ръчна скоростна кутия или автоматична с два съединителя с пера за смяна на предавките.

Pagani се фокусира върху управлението, а не върху мощността с C10. В интервю за италианското списание Quattroruote, основателят и шеф Хорасио Пагани казва, че компанията е положила повече усилия за намаляване на теглото, отколкото всеки друг аспект на конструкцията.
Pagani планира да произведе до 300 броя на C10, не само варианти купе и роудстър, а и специални модели.
Италианската компания твърди, че интересът само от американски клиенти може да попълни целия производствен цикъл.
Очаква се C10 да бъде последният Pagani с вътрешно горене, като бъдещите модели ще бъдат хибридизирани. Ще бъдат разкрити по-късно тази година.