Gordon Murray Automotive повдигна воала този четвъртък в новата си централа в Highams Park, Съри, на новия GMA T.33. Той е спортен двуместен автомобил, задвижван от 615 к.с.
Новият GMA T.33се присъединява към портфолиото на британския производител на суперавтомобила GMA T.50 и GMA T.50s Niki Lauda. В известен смисъл е има подобни размерии на Porsche 718 Boxster и линии, които се доближават до него въпреки дизайна, явно вдъхновен от моделите от шейсетте години, обичани от Гордън Мъри.

T.33 е построен на основата на специфично монококово шаси от въглеродни влакна. Неговата каросерия със заоблени форми побира изумителни сменяеми задни калници, които крият място за съхранение в допълнение към това на предния багажник (т.е. общо 280 литра обем за съхранение).

Суперавтомобилът се задвижва от атмосферен Cosworth V12 3,9 литра, който вече присъства в GMA T.50. Мощността, охлаждана тук чрез централен въздухозаборник, обаче е увеличена от 663 к.с. и 467 Нм при GMA T.50 до 615 к.с. и 451 Нм при новия модел. Благодарение на теглото си под границата от 1100 кг, GMA T.33 показва съотношение тегло/мощност от 564 к.с./тон.
Мощността се предава чрез скоростна кутия, проектирана от Xtrac специално за T.33. Тази шестстепенна трансмисия, произлизаща от GMA T.50, се предлага или с ръчно превключване, или с Instant Shift System (IGS) с пера. Трансмисията също работи в комбинация със съединител с ниска инерция и диференциал с ограничено приплъзване (LSD ).

За разлика от T.50, който използва позиционирането на седалките на McLaren F1, пилотската кабина на T.33 побира две седалки iStream от въглеродни влакна, материал, който логично се намира навсякъде в купето и по-специално във волана му.
„Подобно на своите предшественици T.50 и T.50s, T.33 е свързан с изживяването при шофиране“, обяснява Гордън Мъри. GMA T.33 ще бъде произвеждан в бъдещото предприятие на марката, базирано в Highams Park, Съри. Там се помещават и новата централа и технологичният център на Gordon Murray Group.
Цената на GMA T.33, чието производство ще бъде лимитираносамо до 100 бройки, е определена на 1,37 млн. паунда без данъци. Първите доставки се очакват през 2024 г.