Преди няколко дни Peugeot показа фейслифта на кросоувър модела си 3008. В случай че сте го видели и ви е останал като спомен в главата, ще видите доста сходни неща с обновения негов по-голям брат 5008.

Какво ново при Peugeot 5008? Нова муцуна с безрамкова решетка, нови фарове, нови вертикално разположени дневни светлини, нова предна броня и монтирана емблема 5008 над „лъвчето“. Нивата на оборудване GT и GT Pack получават нови 19-цолови алуминиеви джанти.

Отвътре, подобно на 3008, по-големият кросоувър получава нов 10-инчов тъчскрийн дисплей, разположен на централната конзола. Зад волана е разположен 12,3-инчов екран. Селекторът за режимите на каране също е нов. Той е част от стандартното оборудване на моделите с автоматична скоростна кутия. Може да карате Peugeot 5008 в няколко режима: Normal, Sport и Eco. Тракшън контрол системата Advanced Grip Control оптимизира сцеплението, като може да избирате между режимитеNormal, Snow, Mud и Sand.

Обновеното Peugeot 5008 остава с предно предаване и няма да получи 4х4 система.

По отношение на технологиите новото Peugeot 5008 има почти всичко – адаптивен круиз контрол (с stop & go функция), система за нощно виждане, система за аварийно спиране, разпознаване на пътни знаци, система за поддържане на карането в лентата. Сред опциите попадат двоен панорамен стъклен покрив, 515-ватова ауидо система Focal и седалки с масажираща функция.

Двигатели? Започваме с бензиновите. Може да избирате между 1,2-литров трицилиндров турбо мотор със 130 к.с. (230Нм) и 1,6-литров четирицилиндров турбо двигател със 180 к.с. и 250 Нм. Скоростната кутия е 6-степенна механична, като опцията е 8-степенен автомат, който е единствения избор за по-големия мотор.

Следват два дизела. Първият е 1,5-литров четирицилиндров със 130 к.с. и 300 Нм, който може да работи и с двата типа скорости. По-мощният вариант е 2,0-литров мотор със 180 к.с. и 400 Нм. Той се предлага само с 8-степенната автоматична трансмисия.

Продажбите на новото Peugeot 5008 ще започнат по-късно тази година.

