Polestar пое амбициозен ангажимент да пусне неутрален по отношение на климата автомобил през 2030 г. Компанията е в ход с продължителна програма за изследване и развитие, насочена към определяне как въздействието върху околната среда от нейните процеси на доставка и производство може да бъде намалено.
Малко преди да представи новия концепт 02 sports EV сам по себе си дава представа за някои от ориентираните към устойчивостта знаци и биха могли да определят бъдещите модели на Polestar. Междувременно шведите потвърдиха пет нови партньорски фирми, с които ще работя по проекта, който стартира през 2020 г.
Програмата се нарича Polestar 0 и е отражение на предвиденото въздействие върху околната среда. Ханс Персон, преди това шеф на Polestar R&D, а сега натоварен да я реализира, подчерта, че целта е да се създаде продаваем автомобил, а не концепт.
Какъв автомобил ще дойде по-късно – кабриолет, SUV, градски модел, каквото и да е…” каза той, като обясни, че 10-годишната програма (която започна през 2020 г.) е разделена на три отделни етапа.
Персон посочи, че неговото подразделение „ще трябва да бъде готово съсзадълбочени изследвания“ през 2025 г., за да може компанията да постигне целите си.
Изследователската програма ще вземе предвид въздействието на всички материали, компоненти и процеси, използвани в автомобилостроенето, но Персон подчерта: „Ако направим пробив тази или следващата година, можем да променим годината на модела или в пускането на нов автомобил през 2024, 2025 или 2026 г.
Polestar в момента продава само седана Polestar 2, но ще пусне кросоувъра 3 през 2023 г., всъдехода 4 през 2024 г. и grand tourer 5 през 2025 г. Очаква се всеки от тях да бъде разработен и проектиран със силен акцент върху устойчивостта .
Шведската фирма за метали SSAB ще партнира с Polestar при разработването на стомана без вкаменелости; Норвежкият екип Hydro ще помогне за разработването на алуминий с нулев въглерод; и гигантът за доставки на автомобили ZF ще се погрижи за намаляване на въздействието върху климата от електрониката и системите на автомобилите . Междувременно фирмата за безопасност Autoliv ще работи върху оборудване като предпазни колани и въздушни възглавници, а ZKW ще оцени решенията за неутрални кабели по отношение на климата .