.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Porsche 911 GT1 Strassenversion във Вила д’Есте

Показан във Вила д’Есте като част от известния Конкурс за елегантност, един Porsche 911 GT1 Strassenversion („Пътна версия“) предизвика сензация сред публиката, близо 25 години след първото му появяване на пътя.

Porsche 911 GT1, разработен от производителя в Щутгарт за сезона на GT FIA през 1996 г., беше обект на пътна версия, определена от техническите регламенти на категорията. През 1996 г. всъщност категорията GT1, създадена от FIA, изискваше моделите, включени в състезанието, също да бъдат произведени във версия, хомологирана за управление по пътищата. Оттук и раждането на този Porsche 911 GT1 Strassenversion, който е един от най-редките модели.

Porsche произведе 20 автомобила от 911 GT1, за да ги продаде директно на своите клиенти, плюс четири прототипни автомобила , направени през 1996 г. (два), 1997 г. (два) и 1998 г. (автомобил, който производителят запази). Автомобилът, който бе заснет по време на Конкурса за елегантност във Вила д’Есте, в Чернобио, Италия, е един от двата прототипа, сглобени през 1996 г.

Този конкретен автомобил идва директно от 911 GT1, представен в състезанието през 1996 г., въпреки че част от оборудването (включително карбоново-керамичните дискове) отсъстват м пътна версия.  Strassenversion 1996 се отличава външно със своите предни фарове и задни светлини, подобни на тези на Porsche 911 Type 993 (автомобилите от 1997 г. вече са оборудвани със светлините на 911 Type 996), а той има редови щестцилиндров двигател под каросерията, монтиран в задно централно положение, развиващ близо 550 к.с. (срещу 600 к.с. при състезателния модел).

В пътната си версия 911 GT1 има максимална скорост 308 км/ч, след като ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 сек, показателине толкова далеч от показаните от състезателния модел, който се открояваше в 24 часа на Льо Ман. Изпитание, което 911 GT1 спечели през 1998 г. , в едно незабравимо издание, в което участваха и Mercedes-Benz, Toyota, Nissan и BMW.

Вижте още

Plasan Wilder е бронирана машина със средноразположен двигател

Израелската компания Plasan разкри новаторски лек брониран автомобил със средноразположен двигател и кабина в стил …