Вчера, на Свети Валентин, Porsche пожела да обяви своята слабост към V8, който през 1977 г. беше пуснат за първи път на един от моделите му, хомологиран за движение по пътощата – Porsche 928, след което е използван в модели на други марки.

Porsche 928, представен на автомобилното изложение в Женева преди 45 години, е първият пътен модел от марката Щутгарт, оборудван с V8 двигател (в този случай предно разположен). 928 е в производство близо двадесет години и през това време над 61 000 автомобила намерират купувачи по целия свят.
Оттогава немският производител монтира V8 двигатели в няколко от своите модели, включително Porsche Cayenne, пуснат в началото на 2000-те, и на борда на следващите му поколения до актуалния Cayenne Turbo GT. Седанът Panamera също се възползва от V8 агрегат, както и Porsche 918 Spyder Supercar, предлаган в началото на 2010-те.

В допълнение към своите пътни модели, Porsche оборудва няколко от своите състезателни автомобила с V8, като се започне с Porsche RS Spyder, който се задвижва от атмосферен 3,4-литров V8. Автомобилът триумфира особено на пистите отвъд Атлантика в серията ALMS (American Le Mans Racing Series) между 2006 и 2008 г. (и по-специално спечели 12 часа на Себринг). Този двигател впоследствие е монтиран на борда на 918 Spyder, след което е адаптиран към хибридните модели Cayenne и Panamera.

Подобно на 918 Spyder, двигателите, задвижващи Panamera Turbo S E-Hybrid и Cayenne Turbo S E-Hybrid, са разработени във Вайсах и произвеждани в Цуфенхаузен. Cayenne Turbo GT, новият топ модел в гамата на Cayenne, наскоро демонстрира своите възможности на легендарната писта Северната дъга на Нюрбургринг, като постави рекорд в категорията кросоувъри с време от 7 мин 38 сек и 9 десети.
Тази красива любовна история между немския производител и V8 двигатели няма да спира дотук. Той наистина ще продължи скоро в автомобилния спорт с новия прототип Porsche LMDh, който през 2023 г. ще защитава цветовете на марката в категория Endurance с хибридна задвижваща система, на основата на V8.