orsche представи нова версия на 911, наречена Sport Classic, която е част от гамата Heritage Design. В тази програма марката създава модерни автомобили с разпознаваеми елементи на класически модели от 50-те, 60-те, 70-те и 80-те години.
В този случай характерната каросерия с широки арки на колелата дава препратка към оригиналното първо поколение 911, произвеждано от 1964 до 1973 г. Фиксираният композитен заден спойлер е направен в духа на „патешката опашка“ на емблематичното 911 Carrera RS 2.7 от 1972 г.
Ексклузивният сериен цвят Fashion Grey със спортни бели надлъжни ивици пък има за цел да напомни за легендарното Porsche 356 – първият модел на немската марка.
Друга особеност на каросерията е липсата на въздухозаборници в задните калници, които са характерни за всички модерни 911 с обозначение Turbo. Вместо това въздухът за допълнително охлаждане на силовия агрегат влиза през специални отвори зад спойлера.
Интериорът, доминиран от тъмникафяви нюанси, използва полуанилинова кожа, която преди това е използвана за известния суперхибрид 918 Spyder. Контрастните черно-бели щрихи на седалките са били опция, предлагана за първи път при 911 през 1965 г.
Зад волана има два седеминчови дисплея в комбинация с голям аналогов оборотомер с класическа стрелка.
Що се отнася до техническата част Porsche 911 Sport Classic е най-мощният член на 911, оборудван с ръчна скоростна кутия. Двигателят е 3,7-литров шестцилиндров турбо боксер с променлива геометрия, развиващ 550 к.с. Моторът работи заедно със 7-степенна механична предавателна кутия. Задвижването е само на задните колела.
Стандартното оборудване включва специално настроено адаптивно окачване PASM с 10 мм по-нисък просвет, както и карбон-керамични спирачки. 911 Sport Classic получава и завиващи задни колела, които увеличават стабилността при високи скорости и маневреността при ниски.
Общо ще бъдат произведени 1250 броя от Porsche 911 Sport Classic, които вече са налични за поръчка на цена от 272 714 евро. Първите бройки ще достигнат до клиентите през юли тази година.