Електрическият седан BMW i7 ще бъде представен през 2022 г. заедно с други вариации на новата Серия 7 (седмо поколение, индекс G70 / G71), съобщава производителят. Папараците вече заснеха камуфлажни прототипи на пътни тестове, а сега пускат и официални „шпионски“ снимки от изпитанията.
Автомобилът е минал по чакълени пътища, пустини, планини. Освен всичко друго, такива трудни ситуации са тествани, когато при продължително спускане батерията вече беше 100% заредена и вече не може да абсорбира енергията за възстановяване.

Компанията говори за тестове на i7 на писти и обществени пътища в условия на високи температури, прах, големи промени в надморската височина.
Шофирането в жегата направи възможно да бъде преверена надеждността на високоволтовата батерия и електродвигателите в такива условия. Климатикът, компонентите на охладителните системи, бордовата електроника също са тествани при големи натоварвания. Измерена е консумацията на енергия (в комбинирания цикъл WLTP се оказа на ниво 19,5–22,5 кВтч/100 км).

За да даде сериозен отговор на Mercedes EQS, седанът i7 ще получи поне две версии. Според блога на BMW по-мощната модификация на BMW i7 ще бъде с три двигателя (два електромотора отзад, един отпред), с обща мощност от близо 650 к.с., батерия с мощност от 120 кВтч и пробег от 700 км според стандарта WLTP. Втората версия ще има два двигателя (един отпред и един отзад) и по-скромна батерия (105 кВтч).
По неофициални данни бензиновите и хибридните версии ще останат в двигателната гама на Серия 7, като там ще видим редови шестцилиндрови агрегати, както и новия S68 битурбо осемцилиндров агрегат. На конвейераследващият седми епизод се очаква през юли 2022 г., твърдят. Оказва се, че премиерата ще се състои през пролетта или началото на лятото. Но в лагера за електрически автомобили на BMW много по-рано ще бъде показан различен модел. През януари, на изложението CES в Лас Вегас, кросоувърът BMW iX M60 с обща мощност на електродвигатели над 600 к.с. трябва да бъде разсекретен. Това ще бъде вторият електрически автомобил след лифтбека BMW i4 M50, към който подразделениет M посегна ръка.