След няколко години чакане Volvo окончателно разкри изцяло новото поколение на XC90. Миналата генерация се задържа на пазара цели 12 години, които вероятно ще бетонират успеха на наследника й.
Дизайнът… може да говорим за него с часове, особено за муцуната, изпъкваща с фаровете „Thor’s Hammer“. Под целият този свеж метал лежи изцяло ново шаси. Върху него ще бъдат направени всички следващи модели на Volvo.
Scalable Product Architecture е модулна платформа, позволяваща доста модифициране, върху която могат да се инсталират различни двигатели, скоростни кутии, 4х4 задвижвания и електрически инсталации. С това шаси дизайнерите не трябва да се притесняват за клиренса или междуосието…
Новото XC90 е с 4х4 задвижване, комбинирано с нова 8-степенна автоматична трансмисия и изцяло въздушно окачване за топ версиите. Всички двигатели са четирицилиндрови с обем от 2,0 литра.
Може да избирате между турбодизел със 185 или 220 к.с. Volvo предлага и плъг-ин хибрид с 2,0-литров бензинов мотор, задвижващ предните колела, като мощен 80 к.с. електромотор задвижва задната ос. Така общата мощност на хибридната версия възлиза на 395 к.с. Volvo с почти 400 к.с.! Найс!
Отвътре дизайнът е много изчистен с голям дисплей зад волана, хед-ъп дисплей под стъклото и гигантски тъчскрийн „таблет“ на централната конзола. Скоростният лост пък е с диаментен мотив. Излишно е да казваме, че информационната система на XC90 е съвместима с Apple и Android.
И като всяко друго Volvo и това е безопасно като гигантски кондом. Volvo предлага като стандартно оборудване автоматична спирачка, самостоятелно придвижване в трафика с чести спирания и тръгвания, защита от камшичен удар, система избягваща евентуална катастрофа, сигнални датчици за обекти в мъртвата точка на огледалата и система за разчитане на пътните знаци.
Това е част от голямата идея на Volvo, според която през 2020 г. не трябва да има нито един убит или сериозно ранен от или в ново Volvo.
[nggallery id=204]