.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

През ноември дебютира Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche потвърди, че ще представи 718 Cayman GT4 RS, пускайки видео на автомобила, който е подложен на окончателни настройки на пистата Нюрбургринг.

Няколко мулета за разработка на по-фокусираната версия на най-новия 718 Cayman GT4 вече бяха издебнати да тестват на немската писта. Porsche ще разкрие модела, първият 718, който носи обозначение RS, следващия месец.

Porsche твърди, че леко прикрита серийна версия на новия 718 Cayman GT4 RS е изминала 20,64 кмна Нюрбургринг за 7 минути 9 300 секунди. На по-късата версия от пистата с дължина 20,48 км, която преди това Porsche използва за разработка, моделът е постигна заявените 7 минути обиколка от 4,511 секунди, което според компанията е с 23,6 секунди по-бързо от обикновения 718 Cayman GT4.

Обиколките са направени от от тестовия пилот Йорг Бергмайстер, а автомобилът е оборудван със състезателна седалка и опционални гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

Андреас Преунингер, шеф на моделната линия на Porsche, обеща, че новият модел има „всичко, което характеризира истинския RS: лека конструкция, повече притискателна  сила, повече мощност и, разбира се, още по-високо ниво на отзивчивост и обратна връзка към данните на водача“.

Porsche не разкрива технически подробности за автомобила , въпреки че новите официални изображения и предишните шпионски снимки демонстрират редица допълнения на каросерията за RS.

В предната част има версии на въздушните канали Naca на капака , подобни на тези на 911 GT2 RS, докато задните четвърти прозорци са сменени с решетъчни вентилационни отвори. Затварящите клапани отпред предполагат, че хCayman ще получи подобни изходи за въздух, монтирани на крилото, на своя събрат 911 GT3 RS.

Голямо, по поръчка задно крило, значително по-голямо от това на стандартния GT4, изглежда е монтирано по-високо и използва нов дизайн за монтаж. В допълнение към стандартния GT4 са променени и джантите, които се отказват от традиционния модел с пет спицив полза на вдъхновен от автомобила спортен механизъм с централно заключване, който подсказва потенциала на автомобила на пистата.

Човекът, отговарящ за 718 и 911, Франк-Стефен Вализер, каза на автомобилното изложение във Франкфурт през 2019 г., че „определено“ би искал да види по-бърза и още по-фокусирана RS версия на новия 718 Cayman GT4, но решението преедстои да бъъде взето в Porsche.

„Всички искат RS“, каза Вализер. „Мога ли да си представя GT4 RS? Разбира се, че мога. Това не означава, че все още ще вземем решение, тъй като това е предизвикателство. Бих ли искал такъв автомобил ? Да, определено! Бих ли искал повече коне? Да. Но трябва да поставим ресурсите там, където е пазарът; би било много по-скъпо от нормалното. „

Porsche никога досега не е произвеждал GT4 RS, като по-рано предполагаше, че такъв модел ще бъде твърде близо по цена и производителност до моделите 911 GT. Новият нов 4,0-литров редови шестцилиндров двигател, открит в най-новия GT4, е част от изцяло ново семейство агрегати и се очаква Porsche да изведе други варианти на този мотор , за да оправдае инвестицията.

Разбира се, че марката се стреми да въведе отново редовите шестцилиндрови в п -масовите варианти на Cayman и Boxster като част от фейслифт. Въпреки че Вализел само ще потвърди, че Porsche е „започнал процеса на мислене“ по този въпрос, той призна, че американският пазар е по-малко приветлив от настоящите четирицилиндрови модели, отколкото се надява. „Американските клиенти не искат четири цилиндъра, а четири литра“, каза той.

Вижте още

Електрическото Volvo XC40 Recharge е вече у нас

XC40 Recharge е първият напълно електрически автомобил на Volvo cars. Компанията се ангажира да стане лидер …