.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Продадоха тиража на новия Alfa Romeo Giulia GTA

Италианската компания Alfa Romeo потвърди, че е получила окончателната си поръчка за новия супер седан Giulia GTA, като вече са продадени всичките 500 бройки.

„С това изпълнение Giulia GTA вече е колекционерски автомобил“, заявяват от марката, въпреки че добавят, че ще запазят списъка с резервации отворен в случай на анулирани поръчки.

Giulia GTA е най-мощният автомобил, който Alfa Romeo е направил и с начална цена от 176 500 евро (153 300 британски лири) за стандартния автомобил и 181 500 евро (157 700 британски лири) за варианта на GTAm, който пък е най-скъпият. Лимитираният супер автомобил 8C Competizione, чието производство приключи през 2010 г., имаше цена от 112 000 паунда.

Дизайнерското студио Centro Stile на Alfa Romeo черпи вдъхновение от най-известните победи в автоспорта на GTA с редица налични ливреи, включително жълто-червена боя, която се връща към автомобила, спечелен от Европейското първенство по туристически автомобили през 1971 г. Предлагат се и стандартни цветове, включително Trophy White, Montreal Green и GTA Red.

Историческата емблема GTA, която означава Gran Turismo Alleggerita или олекотен grand tourer, е възродена, за да покаже леката конструкция и потенциала на новия автомобил. Alfa подчертава представянето на автомобила като „важно възраждане, което означава връщане към конструктивния модел.

GTA черпи мощността си от същия 2,9-литров V6 битурбо двигател като Quadrifoglio, но настройките и добавянето на титанова изпускателна система помагат да бъде увеличена мощността му от 503 к.с.до 533 к.с., ускоряване от 3,9 сек на 3,6 сек и увеличаване на максималната скорост до 191 км/ч. Твърди се също, че придават на автомобила уникален саундтрак.

В допълнение към увеличаването на мощността, GTA се възползва от намаляването на теглото със 100 кг, благодарение на капака, панела на покрива, предната броня, арките на предните колела, вложките на задната дъга и задвижващия вал, изработени от въглеродни влакна. Алуминий и композитни материали се намират на други места по автомобила, за да се намали допълнително теглото .

Твърди се, че GTA се представя по-добре в завоите от Quadrifoglio, благодарение на персонализираното окачване и 50 мм по-широка следа отпред и отзад.

Визуалните разлики от Quadrifoglio включват активен аеро пакет, вдъхновен от Формула 1, включващ по-голям преден сплитер, заден дифузьор от въглеродни влакна и задно крило. Има и 20-инчови джанти с централно заключване и вътрешни панели с алкантара.

Подобно на аналогично замисления Jaguar XE SV Project 8, GTA се предлага и в хардкор, фокусиран върху пистата, като задните седалки отстъпват място на ролбар. Наричан GTAm, той остава легален по пътищата, но заменя предните си седалки със състезателни с основи от въглеродни влакна и шестточкови колани, получава много по-голям спойлер и може да извърши спринта от 0 до 96 км/ч само за 3,6 сек.

Емблемата GTA се появява за първи път на състезателна версия на Giulia Sprint през 1965 г., която използва изцяло алуминиева каросерия, за да тежи само 745 кг, което й дава предимство в моторния спорт и се превръща в един от най-почитаните спортни седани в света.

Вижте още

Plasan Wilder е бронирана машина със средноразположен двигател

Израелската компания Plasan разкри новаторски лек брониран автомобил със средноразположен двигател и кабина в стил …