Все още не може да си обясним как Mitsubishi реши да прекрати еволюцията на Evolution и след десет поколения да сложи край на собствената си икона. И тъй като няма да има ново Evo цената на старите генерации рязко скочи, както и търсенето им. В момента в България има около десетина броя от Mitsubishi Lancer Evo от поколенията между VI и X. Цената им започва от около 22 000 лв. и достига до над 80 хил. лв.
Този конкретен екземпляр е Mitsubishi Lancer Evo VIII, произведен през април 2004 г. и разполага с респектиращите 450 к.с. За своите 11 години е навъртял 127 000 км, зад които е наказал на пътя не една или две коли. И за разлика от някои „изморени” купета, това е без удари, без ръжди и каквито и да е забележки.
Търсещото си нов господар Mitsubishi Lancer Evo VIII е с цялостна генерация SuperSprint Mega, всмукателна система HKS, валове GReddy, дюзи Denso 750cc, запалителни свещи NJK Iridium, бензинова помпа AEM с дебит от 320 литра на час и спортни пружини на главата от Evo IX.
2,0-литровият турбиниран двигател е с нови оригинални сегменти, основни биелни и аксиални лагери SKF, водна помпа, ангренаж, успокоител, три ролки и ангренаж на балансиращия вал. Отделно съединителят е заменен със състезателен на Exedy за Група N. Ръчната 5-степенна скоростна кутия е с нови синхринизатори и муфи, а раздатката е с нова корона и пиньон.
Спирачната система е с дискове EBC BSD996 и спирачна течност Castrol SRF. Evo-то се кара с масло Eneos 0W50, а в диференциала е с Castrol 75W140. Джантите са 18-цолови O.Z. Ultraleggera, всяка една тежаща 8, 64 кг.
Накратко – сериозна кола, сериозно гледана и сериозно наказваща… И всичко това си има цена и тя е 29 999 лв. Една голяма причина, поради която бихме си купили талонче за някоя лотария.
Може да разгледате снимките от галерията, използвайки стрелките <– –>
[nggallery id=561]