.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Продават прототип на Porsche 917

Не изглежда като кола за 5 млн. евро, но на толкова оценяват това Porsche 917 организаторите на търга RM Sotheby’s

Текст: Иван Аврамов

На 8 февруари на търг в Париж, организиран от RM Sotheby’s, ще бъде продадено това Porsche 917. И определено цената му няма да е евтина, въпреки че говорим за ранен прототип на откритата версия. Колекцинерът, който го иска най-силно, ще трябва да похарчи между 4 600 000 и 5 500 000 евро.

Разработването на 917 започва през далечната 1968 г. Целта на Porsche тогава е да спечели „Льо Ман“. И го прави два пъти. Първо през 1970 г., когато записва рекордна преднина спрямо втората финиширала кола от 5,3 км дистанция. Този рекорд се задържа в продължение на близо 40 години.

Именно в „24 часа на Льо Ман“ 917 постига най-високата си официално записана скорост – 362 км/ч. На тестовете обаче Porsche развива 390 км/ч. През 1971-ва Porsche отново е кралят на Льо Ман.

Под капака на Porsche 917 намираме два свързани с общ колянов вал 6-цилиндрови боксерови двигателя от 911. Всеки един от тях е с обем от 2,25 литра, което превръща 917 в кола с 4,5-литров 12-цилиндров боксер. По-късно работният обем е увеличен от 4,5 на 4,9 литра, а не след дълго излиза и версия с 5,0-литров двигател, който генерира над 1100 к.с.

Този конкретен екземпляр, който предстои да бъде продаден в Париж, е първият прототип на откритото Porsche 917/10. Колата е с шаси с номер 917/10-001 и е окончателно завършена на 3 декември 1970 г.

Въпреки че това 917 никога не се е състезавало за заводския отбор на Porsche, то е използвано от немския производител като тест автомобил, каран 23 последователни дни на пистата във Вайсах, Германия.

След тестовете Porsche го продава на Вили Каузен. Е, чичо ви Вили не жали новата си придобивка и още отначало започва да се състезава с нея в различни надпревари в САЩ, Европа и Южна Америка. През 1975 г. колата е „пенсионирана“ и остава недокосната в продължение на повече от 20 години. В средата на 90-те слънцето изгрява за втори път за нея и започва бавна реставрация. Тя отнема две години и приключва през 1997 г.

Вижте още

Продават първото Bugatti Type 55

Този екземпляр на Bugatti Type 55 е първият от 38-те сглобени изобщо и съвсем скоро …