BMW постигна най-високите си годишни продажби до момента с ръст от 9,1% през 2021 г., въпреки тесните места в доставките и проблемите, причинени от пандемията Covid-19.
Немският производител продаде общо 2 213 795 автомобила по целия свят, което го прави марка номер едно в глобалния премиум сегмент.
BMW приписва значителния ръст на наскоро актуализираната си гама, мощната й оперативна ефективност и ясен фокус върху увеличаването на производството на електрически автомобили.
„През 2022 г. искаме да продължим нашия печеливш растеж и систематично ще разширяваме гамата си от напълно електрически автомобили“, каза Пиъртер Нота, член на борда на BMW по продажбите. „Поставихме си особено амбициозни цели за растеж в тази област и се стремим да удвоим продажбите си на изцяло електрически автомобили от миналата година.”
Подразделението BMW M performance също отбелязва рекордни продажби за всички времена, доставяйки 163 542 единици на клиенти през 2021 г. Компанията посочва, че M3 и M4 са отличниците, а кросоувърите X5 M и X6 M също се представят добре.
Европейските продажби отбелязват ръст от 3,9% до общо 948 087 бройки. Рекордните 846 237 автомобила BMW и Mini са доставени в Китай с ръст от 8,9%. Продажбите на електрически модели нараснаха с 69,6% в страната, като са продадени 21 000 автомобила BMW iX3.
В САЩ доставките скочиха с 20,8% до 336 644 броя, като BMW посочва, че това е наравно с нивата преди пандемията през 2019 г. Кросоувърите са най-продаваните в САЩ, като гамата на BMW X формира 60% от общите нови регистрации.
Като цяло резултатите означават, че BMW изпрезари Mercedes-Benz за първи път от пет години. Rolls-Royce, собственост на BMW Group, също отчете най-добрите си продажби в своята 177-годишна история през миналата година.