.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }
Начало » Тестове » Тест на 550-конния Range Rover Sport SVR

Тест на 550-конния Range Rover Sport SVR

Текст: Ради Ангелов
Фото: Христо Петров

„Нюрбургринг” рекордьор
Има най-малко три варианта да бъдете силно впечатлени от чернобилската версия на Range Rover Sport, носеща трибуквената фамилия SVR. Първият е да прочетете нейното досие и да разберете, че до януари тази година този британски динозавър държи рекорда за най-бърза обиколка на „Нюрбургринг Нордшлайфе” за стоков SUV – 8 минути и 14 секунди. Настоящият рекорд е записан на сметката на Porsche Cayenne Turbo S – 7:59.74 минути. В същото това досие ще прочетете, че говорим за най-бързият, най-мощен и най-шумен модел на Land Rover, създаван някога. 

Range Rover Sport SVR

Втората опция за впечатление е да чуете компресорната оригня на SVR, отекваща респектиращо в някой тунел.

Range Rover Sport SVR

Третият вариант е да екзекутирате някой милионер на някой светофар, да се качите зад волана, да придърпате лоста на буква D и оттам по-наляво към S, и да подложите организма си на максимален адреналинов дискомфорт, като настъпите педала на газта.

Range Rover Sport SVR

Вече в България!
Moto-Pfohe успя да докара няколко екземпляра в България от наистина свирепия Range Rover Sport SVR. Заедно с него в пистовия тестови ден се включиха още един хибриден Range Rover, както и кралските версии Vogue и Autobiography.

Range Rover Sport SVR

Екипът на Driver.bg за сефте извади късмет и изтегли късата клечка, получавайки ключа именно за единствения регистриран към момента SVR у нас. И получи ясната задача дебелият (но вече отслабнал с 300 кг) британец да бъде закаран безинцидентно от люлинския шоурум в София до летище „Лесново” край Елин Пелин. Увеличихме максимално маршрута си до там, като качихме SVR-а на две магистрали, минахме през три тунела и пак не закъсняхме за пистовия тест.

Range Rover Sport SVR

Едва сега, като гледам снимките от теста, виждам колко копчета има по волана. Дори не им бях обърнал внимание, както и на по-голямата част от карбонизирания интериор. Просто Range Rover Sport SVR е създаден за сериозно съсредоточено каране, не за комфортно и отегчително возене на задната седалка. Между другото отзад не може да бъде проведен дори нормален разговор, защото изпускателната генерация ще ви накара да викате на човека до вас, за да може да чуе, че изобщо му говорите. Ето за такава машина става въпрос…

Range Rover Sport SVR

SVR – три бързи букви
Името на Range Rover Sport SVR отчасти идва от новата силова дивизия на Jaguar и Land Rover, кръстена Special Vehicle Operations. От нея скоро ще излезe още една топ версия – Jaguar F-Type SVR. В момента в тази дивизия работят 900 души, няколко от които навъртат около 1000 обиколки на "Нюрбургринг" на тестовите прототипи на SVR преди неговото лансиране тази пролет.

Range Rover Sport SVR

Компресорно сърце
Range Rover Sport SVR е с 5,0-литров компресорен V8 двигател, генериращ 550 к.с. и 680 Нм. Той е комбиниран със светкавично превключваща 8-степенна автоматична скоростна кутия и перманентно 4х4 задвижване. При нормални пътни условия разпределението на въртящия момент е в съотношение 50:50, но всяка една ос може да получи до 100% при екстремни ситуации. Максималната скорост на този компресорен великан е 260 км/ч, а за окротяването му са ангажирани 6-бутални Brembo челюсти отпред с допълнителни въздушни отвори в предната броня за оптимално охлаждане.

Range Rover Sport SVR

Саундтрак
Генерацията е с електронно-управляема двустепенна система за отваряне на клапите, осигуряващa уникален саундтрак, чуващ се на стотици метри. До 3000 об/мин само две от четирите изпускателни тръби са отворени. Има и бутон за тяхното отваряне, в случай че искате върнете жеста на комшията с GT-R-а.

Range Rover Sport SVR

По F1 рецепта
Човекът зад инженерната мисъл на Special Vehicle Operations е бивш инженер от отбора на Williams във Формула 1. Той е довел със себе си нямалко свои колеги, така че да бъде сигурен, че нещата в Sport SVR наистина ще бъдат сериозни. И те са!

Range Rover Sport SVR

На пътя
Range Rover Sport SVR може да генерира в завой 1,3 G натоварване и се държи наистина стабилно за SUV с тегло от 2335 кг. Всичко това се дължи на нов софтуер, наречен Active Roll-Control, който следи всички движения на каросерия и ги анализира 1000 пъти в секунда. Така че ако излезете извън пътя системата веднага превключва на режим оф-роуд. За „извън пътя” имам предвид черен път, а не да минете през мантинелата на някой завой.

Range Rover Sport SVR

Оф-роуд или он-роуд
С кола, държаща доскоро рекорд на „Нордшлайфе”, надали ще тръгнете да търсите дивото, но за всеки случай високоскоростните гуми са подходящи и за антисфалтово каране. Проходимостта от стандартния Range Rover Sport е почти запазена, така че това си е лично решение на човека зад волана. За всеки случай Land Rover все още предлага Defender…

Range Rover Sport SVR

Range Rover Sport SVR
Двигател:
5,0-литров V8, компресор, бензин
Трансмисия: 8-степенна автоматична
Задвижване: 4х4
Мощност: 550 к.с.
Въртящ момент: 680 Нм
0-100 км/ч: 4,7 секунди
Макс. скорост: 260 км/ч
Спирачна система: Brembo
Среден разход: 32 л/100 км в реални условия
Тегло: 2335 кг
Цена на тестовия екземпляр: 280 000 лв. с ДДС

Може да разгледате снимките от галерията, използвайки стрелките <– –>

[nggallery id=562]

Вижте още

Тест на BMW X5 xDrive25d 2014

Текст: Ради Ангелов Фотография: Христо Петров Със сигурност има клиенти и фенове на BMW X5, …