.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Разкриха новия Prodrive Hunter с 600 к.с.

Prodrive официално разкри първата пътна версия на най-новия си рали автомобил – BRX Hunter T1+.

Първият пътен автомобил, направен за принца на Бахрейн Салман бин Хамад Ал Халифа, оглавява партида от 25 автомобила T1, които ще бъдат произведени в централата на Prodrive в Банбъри през следващите две години, като всяка цена е от 1 250 000 британски лири преди местните данъци.

Президентът на Prodrive Дейвид Ричардс по-рано описа шосейния Hunter T1 като „Ферарито на пустинята“ и ще стане най-бързият сериен автомобил за крос-кънтри в света.

Тясната връзка между шосейните и рали моделите е очевидна за окото, въпреки че има десетки разлики. И двата използват каросерия, проектирана от бившия шеф на дизайна на Jaguar Иън Калъм, сега работещ близо до централата на Prodrive в Банбъри. T1 е дълъг 4600 мм и широк 2300 мм, с аеродинамично ориентирана фастбек форма и високо крило над задния прозорец за генериране на притискаща сила, а при 1850 мм височина, пътният автомобил стои поне 100 мм по-ниско от своя брат по рали.

Пътният автомобил използва същото шаси с тръбна стоманена рамка като трите отборни автомобила, които се състезаваха в тазгодишното събитие в Дакар 2022. T1 има много по-големи гуми с диаметър 38 инча на 17-инчови джанти. Пред всяко задно колело има място за резервен елемент в специална подложка.

Всички автомобили имат проектирано от Prodrive окачване с двоен амортисьор с ултра дълъг ход отпред и отзад, плюс вградени въздушни крикове за бърза смяна на гумите. Това е от съществено значение при управление в пустинята, където няма помощ от никого.

Инженерът на Prodrive Марк Патерсън, който отговаря за програмата за пътни автомобили, каза, че въпреки че повечето от основноти характеристики на автомобила отразяват тези на рали колите, има и много различни детайли.

Интериорът има шумозаглушаване, където е възможно, седалките на състезанието са заменени с малко по-удобни дизайни, новата предна част е конфигурирана така, че колата да може да се управлява от хора с различни умения, а масивният заден резервоар за гориво от 480 л може да се свива, за да даде допълнително място за багажник, защото „бъдещите собственици са хората, които прекарват уикенда в пустинята“, казва Патерсън. — Може да имат нужда от малко багаж.

Двигателят на T1 е същият 3,5-литров Ford битурбоV6 със сух картер, използван в състезателните автомобили, преустроен и модифициран в Prodrive със специално изработени системи за управление му.

T1 е с предно разположен двигател. Мощността на пътния автомобил е посочена на повече от 600 к.с., или около 200 к.с. повече от правилата на FIA, позволени на рали автомобилите. Скоростната кутия е шестстепенна, а автомобилът е с постоянно задвижване на четирите колела.

Компанията прогнозира ускоряване от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 сек и максимална скорост от почти 300 км/ч.

Вижте още

Wiesmann показа електрически роудстър Project Thunderball [Премиера]

Немският производител Wiesmann се завръща след няколко години отсъствие с електрическия роудстър Project Thunderball. Историята на …