.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }
Начало » Гараж » Megane III R.S. & Clio II R.S. [Галерия]

Megane III R.S. & Clio II R.S. [Галерия]

Замръзнала София стана сцена на новата фотосесия на Иван Димов

Фотография: Иван Димов

Пред обектива на Иван Димов в януарския студ позират два RS модела на Renault. Това са Megane III R.S. и Clio III R.S.

Третото поколение на Renault Megane R.S. излиза през 2010 г., като през следващите години се появяват няколко по-мощни версии. Пръв на бял свят излиза Megane R.S. 250. Той е с 2,0-литров бензинов турбо мотор с 250 к.с. и 340 Нм. Френският хот хеч получава 6-степенна ръчна скоростна кутия, предни спирачки Brembo, преден сплитер, раздувки на калниците, заден дифузьор с централно монтиран накрайник на генерацията и 18-цолови алуминиеви джанти. Интериорът също е завършен в спортния дух на модела.

Година по-късно, през 2011-та, се появява Megane R.S. Trophy с 265 к.с. и 360 Нм. Той генерира мощност от 132,5 к.с. на литър работен обем и може да ускори от 0-100 км/ч за 6 секунди. Максималната му скорост е 254 км/ч. Той е разпознаваем по емблемите Trophy на вратите, новия спойлер и по-големите 19-цолови джанти. Renault лимитира производството на тази версия на 500 броя. Един от тях записва рекорд за най-бърза обиколка на сериен автомобил с предно предаване на „Нюрбургринг Нордшлайфе“. Времето е 8:07.97 минути.

През 2012 г. излиза R.S. 265, който реално взима настроения на 265 к.с. двигател от R.S. Trophy версията.

През 2014 г. Seat Leon Cupra 280 подобрява рекорда на Renault на „Нюрбургринг“ с време от 7:58.4 минути. Тогава французите изваждат по-мощният Megane R.S. 275 Trophy, разполагащ вече с 275 к.с. и 360 Нм, и си връщат рекорда с време за обиколка от 7:54.36. Това е с четири секунди по-бързо от Cupra-та. При тази версия имаме титаниева изпускателна система Akrapovic, окачване Öhlins и 19-цолови джанти.

Историята на Renault Clio II R.S. минава през няколко етапа. Всичко започва през 1999 г., когато излиза новия модел със 172 к.с. Това всъшност е третото Clio, произведено от дивизията Renault Sport, като първите са Clio 16V и Clio Williams. През 2001 г. е лансиран фейслифта, който запазва мощността от 172 к.с. Три години по-късно, през 2004-та, Clio II R.S. получава още едно обновяване и свежи 182 к.с.

Вижте още

Нов живот за първото Lamborghini Miura SV

Това тук е предсерийна версия на легендарното Lamborghini Miura SV. Същият този екземпляр е представен …