Бензиновият мотор Energy TCe ще се предлага в три варианта на мощност и с взета от Nissan GT-R цилиндрова технология
Алиансът Renault-Nissan представи новоразработен 1,3-литров бензинов турбо двигател, който е разработен съвместно с Daimler. Той ще се предлага с избор на механична скоростна кутия или автоматична с двоен съединител.
Четирицилиндровият мотор е с работен обем от 1330 куб. см и ще дебютира през 2018 г. в новия GT-R, Scenic и Grand Scenic. За GT-R, разбира се, се шегуваме. За Scenic и Grand Scenic сме сериозни. Други модели на Renault също ще получат новия двигател, носещ името Energy TCe.
Въпреки че се пошегувахме с Godzilla, този малък двигател взима технология, използвана при двигателите на GT-R. Тя е свързана с покритието на цилиндрите. Според Renault тяхната технология повишава ефективността чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопредаването. Освен това 1,3-литровият Energy TCe е с разпределителен вал с променливо газоразпределение. Това подобрява въртящия момент при ниски обороти и осигурява по-плавното му предаване при високи обороти.
Energy TCe ще се предлага в три нива на мощности. Базовата версия Energy TCe 115 ще генерира 115 к.с. и 220 Нм (налични още от 1500 об/мин). Тя ще може да се комбинира единствено с 6-степенна ръчна скоростна кутия, като автоматичната трансмисия ще е опция за другите две нива.
Следващ по сила е Energy TCe 140. Тук имаме 140 к.с. и максимален въртящ момент от 240 Нм, наличен от 1600 об/мин.
Най-производителен остава Energy TCe 160. Мощността му, както издава и тук името, е 160 к.с. (при 5500 об/мин), а въртящият момент е увеличен на 260 Нм.
Участието на Mercedes-Benz в разработването на двигателя означава със сигурност, че ще го видим скоро в компакните модели на марката. Като например новата А-класа, която скоро ще бъде представена?