Rolls-Royce ще направи историческо съобщение с подробности за електрифицираното си бъдеще тази сряда (29 септември), като вероятно ще даде подробности за първия си електрически автомобил, като производителят обещава да го пусне в серийно производство преди 2030 г.
Това ще бъде първото официално съобщение за електрификация от британската марка на луксозни автомобили, откакто изпълнителният директор Торстен Мюлер-Отвос потвърди, че ще премине направо от двигатели с вътрешно горене към електрическо задвижване, а не междувременно да пусне плъгин хибриди.

Първият електромобил на Rolls-Royce ще бъде първият автомобил, който стартира без бензинов двигател V12, откакто спря да използва V8 през 2003 г.
Точните детайли остават в тайна, но компанията прави паралели между характеристиките на силовите агрегати на EV и традиционния си акцент върху гладкото и безшумно движение на своите автомобили.
Дори се стига дотам, че ако ранните EV системи не са били толкова ограничени по отношение на автономния пробег и използваемостта, съоснователят сър Хенри Ройс със сигурност е предпочитал само електрическа енергия за своите автомобили.
Самият Ройс участва активно в развитието на ранните автомобилни електрически системи, преди да създаде Rolls-Royce, доставяйки динамо, двигатели и лебедки на различни страни.
Междувременно неговият бизнес партньор Чарлз Ролс притежава електрически автомобил още през 1898 г. – Columbia Electric Carriage, и предлага тези автомобили да станат много полезни, когато могат да бъдат застанали до зарядни станции.
Rolls-Royce заяви, че изследва и разработва електрически задвижвания от 2011 г., когато разкри единствине електрическа версия на Phantom, която включваше два двигателя на задния мост, генериращи 389 к.с. .
Сега компанията обещава следващата глава в прехода си към производител на електромобили и се очаква съобщението да се отнася за електрически автомобил със спецификации за серийно производство, а не експериментален, като се има предвид, че първият Rolls-Royce EV се очаква през следващите години.
Пет години по-късно Rolls-Royce разкри радикалния концепт 103EX, задвижван от фирмен електрически задвижващ механизъм и базиран на усъвършенствана лека платформа.
Остава неясно до каква степен Rolls-Royce ще зависи от компонентите на EV, доставени от компанията майка BMW, която наскоро пусна iX като своя нов флагман EV и се готви да представи i7 като електрическа версия на своята лимузина Серия 7 от следващо поколение .