Rolls-Royce ще пусне първия си серийно произвеждан електрически автомобил в края на 2023 г. и обещава да преустанови двигателите с вътрешно горене в цялата си гама до 2030 г.
Първият модел, който ще се появи като част от стратегията за електрификация, ще бъде изцяло новият Spectre, който бе разкрит преди предстоящото начало на това, което ще бъде широко популяризирана програма за разработване на пътя.
Привидно, базиран на купето на Wraith, дизайнерският прототип е украсен с едни от най-известните цитати от съоснователя на компанията Чарлз Ролс: „Стремете се към съвършенство във всичко, което правите. Вземете най-доброто, което съществува, и го направете по-добро. Когато това стане не съществува, проектирайте го. “ Присъствието на цитата вероятно ще бъде намеккъм напълно персонализирания външен грим на Spectre, който, твърди Rolls-Royce, ще бъде „свободен от всякаква стратегия за споделяне на групи“.
Вместо да използва платформата Cluster Architecture (CLAR), която е в основата на новите i4 и iX EV на компанията майка, Rolls-Royce се придържа към модулната алуминиева рама Architecture of Luxury, използвана за сегашните Phantom и Cullinan, която в крайна сметка ще използва всички модели на Rolls-Royce.
Изпълнителният директор на компанията Торстен Мюлер-Отвос обясни, че платформата е „модулна и гъвкава“, позволяваща използването й в различни сегменти от автомобили и „е създадена, за да формира основата не само на различни модели двигатели с вътрешно горене, както сега с Cullinan и Ghost, но модели с напълно различни силови агрегати. „
Той посочи, че платформата, която довежда да значителни подобрения по отношение на теглото, усъвършенстването и здравинатана осмото поколение на Phantom, е разработена от самото начало, за да побере електрическо задвижване, в допълнение към разработеното от BMW V12.
Подробности за това какво точно ще задвижва Spectre остават в тайна, а Отвос каза само: „Никога няма да използваме съществуващ автомобил от BMW Group и да го преобразуваме в Rolls-Royce. Това не работи за нас. “ Съществува основание, че системата с два агрегата с мощност 600 к.с. плюс, внедрена в предстоящия iX M60, може да намери своя път в моделите на луксозната марка, тъй като приблизително съответства на мощността на 6,6-литровия битурбо V12 Goodwood.
Що се отнася до дизайна на крайния продукт, Отвос предложи, че прототипите ще дадат допълнителни предпоставки , когато тръгнат по обществени пътища през следващите седмици, но „това, което основно виждаме, е това, което ще получим по -късно“. Камуфлажът затъмнява повечето от определящите характеристики на тестовия автомобил, но изпълнителният директор потвърди, че ще запази своя „ориентиран към бърз обрат“ дизайн в производството, което означава, че първоначално ще бъде сравнително без конкуренция в сегмента на електрическите луксозни купета.
Поредица от тестови автомобили ще бъдат построени за двугодишната програма за изпитанияи ще изминат повече от 240 млн. км, което се равнява на приблизително 400 години движение, казва Rolls-Royce. Началото на разработването на пътя идва малко повече след есетилетие, след като компанията демонстрира експерименталния концепт 102EX, базиран на Phantom, с два задвижващи двигателя , осигуряващ 384 к.с.и 71 кВтч батерия, която осигурява автономен пробег от 200 км .
Много по-радикалният концепт 103EX се появи през 2016 г. с почти двойно по-голяма базова мощност и множество предпоставси за това как компанията ще адаптира традиционните си дизайнерски реплики към електрическите автомобили.