Scuderia Cameron Glickenhaus разкри изцяло новия си учличен модел, носещ скучното име SCG 004S. Това е триместен суперкар с централно-разположена шофьорска седалка, копиращ идеята от легендарното интериорно разположение на McLaren F1.
Предшественикът на тази машина е SCG 003, който през 2015-та записа обиколка на „Нюрбургринг Нордшлайфе“ за 6:42 минути (при това с тежести и ограничаване на мощността на двигателя). Новият SCG 004S няма намерението да бъде по-малко епичен. Той тежи само 1175 кг! И ако трябва да го сравним например с McLaren 650S, с който има подобна мощност и сходно шаси, то американската суперкола е с около 250 кг по-лека.
Ниското тегло е постигнато чрез използването на шаси и каросерия, изработени от въглеродни влакна. Сърцето на SCG 004S е американски 5,0-литров V8 би-турбо двигател, генериращ 650 к.с. и 720 Нм. Той е комбиниран стандартно с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Опцията е автоматична трансмисия с превключване от волана.
Версията от изображенията тук е улично-шосейна, но от Scuderia Cameron Glickenhaus работят и по състезателна модификация. С нея екипът иска отново да се включи за поредна година в „24 часа на Нюрбургринг“. От 2015 г. това прави поръчковият SCG 003, като тази година дори взе полпозишън пред Porsche, Audi, BMW и Mercedes-AMG.
Основателят на компанията SCG Джеймс Гликенхаус е известен най-вече с проектите си Pininfarina P4/5 и базираният върху Ferrari Enzo състезателен P3, отдаващ почит към колите от 60-те. По онова време бе немислимо да „разкъсаш“ Enzo, за да създадеш ретро-вдъхновена кола. Но американският бизнесмен го направи. От тогава наса Гликенхаус е фокусиран върху създаването на поръчкови бутикови автомобили.
Големемият план на SCG е да се достигне производство от 250 автомобила годишно през следващите 2020 или най-късно 2021 г. Доста амбициозно.
Базовата цена на SCG 004S е 400 000 долара, като клиентите трябва да платят депозит от 40 000 долара за бройка. Първите 25 автомобила ще бъдат сглобени в следващите 18 години.