„Първият автомобил, в който съм се возил като бебе през 1966 г., е Alfa Romeo Giulia“, сподели наскоро босът на Alfa Romeo Жан-Филип Импарато при представянето на кросоувъра Tonale . Баща му след това управлява Alfetta през 1972 г., а после 2.0 GTV и V6 GTV, в които също е прекарал немалко време.
Ако това не е достатъчно за Импарато да оглави Alfa Romeo в новата ера на италианската марка в групата на Stellantis, то неговият доказан опит в Peugeot със сигурност е повлиял на избора му.
Преди да бъде назначен за шеф на Alfa Romeo през януари 2021 г., Импарато управлява Peugeot в продължение на пет години. Сега това е втората най-продавана марка в Европа, с едни от най-големите маржове на печалба в бизнеса. Следователно не е изненада, че изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес постави Импарато начело на италианската марка.

Една година по-късно, въпреки слабите продажби, Alfa Romeo отново е печеливша. Със сигурност това е знак за една успешна марка под управлението на Таварес.
Следващите пет години вече са известни по отношение на инвестициите и стратегията, като се започне с Tonale. Други очаквани автомобили включват по-малък кросоувър, наречен Brennero и ново GTV, за което се говори, че ще е електрическо купе с четири врати. Първата електрическа Alfa Romeo ще се появи през 2024 г.
Бъдещето на Alfa ще се основава на новите технологии. Импарато обаче посочва, че „никога няма да пренебрегнем дизайна на Alfa Romeo. Трябва да внимаваме с марката. Трябва да въвеждаме отправни точки в моделите от нашата фантастична история.”

Любопитно е, че сега италианците разработват Spider Duetto и 33 Stradale като спортни автомобили. Но първо масовите модели трябва да докажат своя успех, за да може спортните такива да получат зелена светлина за серийно производство.
Peugeot е много различна марка от Alfa Romeo, така че какви уроци е научил Императо там, които могат да бъдат приложени тук? „Стабилност“, отговаря решително той. „Не променяйте стратегията всяка сутрин. Прекарвайте времето си в изпълнение, вместо да го променяте. Второ, защитавайте стойността. Мисля, че тези две точки ще свършат работа. Може да отнеме 30 години, за да се изгради една марка и 10 секунди, за да бъде убита.“
Той иска Alfa Romeo да бъде световна премиум марка на Stellantis, „да бъде известна навсякъде“, но също да бъде достъпна за всички. „Всеки заслужава красотата на Alfa Romeo“, посочва Импарато. „Не всеки е богат. Ако имате разумна заплата, можете да си купите частица красота. Ние не сме елитарни, ние сме за всички.”