.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Skoda Fabia R5 – колата, която покори WRC 2

Чешката машина спечели 10 от всичките 13 ралита в тазгодишния шампионат, завоювайки 192 етапни победи и 25 подиума

Сезон 2016 определено ще се помни от екипа на Skoda Motorsport и феновете на марката. Чешкият тим успя по категоричен начин да спечели WRC 2 и да вдигне титлата при пилотите и конструкторите. От 13 ралита, които са на същите трасета като при WRC, машините на Skoda завоюват десет от тях, пилоритани от заводски и частни пилоти. На сметката на Skoda Fabia R5 се записват общо 192 етапни победи и 25 подиума, доминирайки над колите на Ford, Peugeot и Citroen.

Шампионският екип на Skoda Motorsport – Есапека Лапи и неговият навигатор Яне Ферм, изписват със златни букви имената си в създадения през 2013 г. WRC 2, спечелвайки световната титла през този суров сезон. Победите им във Финландия, Германия, Великобритания и Австралия, както и подиумите в Швеция и Полша, им осигуряват така желаното първо място. Двамата финландци стартират своята кариера за Skoda Motorsport в края на 2012-та, когато убедително печелят Рали Полша.

Победата в шампионата тази година е поредният крайъгълен камък в 121-годишната история на Skoda. През сезон 2011 финландецът Юхо Ханинен, с Skoda Fabia S2000, спечели битката в S-WRC, което е предшественикът на сериите от WRC 2.

Skoda Fabia R5 дебютира в WRC 2 с Рали Португалия през май 2015 г. Месец по-късно именно Есапека Лапи записва първата победа в състезателната биография на рали автомобила. С края на тазгодишния шампионат чешкият рали автомобил има зад гърба си общо 14 победи и 33 подиума, постигнати през сезони 2015 и 2016.

Skoda Fabia е с 1,6-литров турбо двигател, генериращ 275 к.с. и 420 Нм. Те се предават към четирите колела чрез 5-степенна секвенциална скоростна кутия с два механични диференциала. От 0-100 км/ч, тежащата 1230 кг машина, ускорява за 4,2 секунди. За екстремното спиране по рали отсечките е ангажирана спирачна система от Brembo с 355-милиметрови дискове отпред и 300 мм отзад. За асфалтови ралита колата се оборудва с 18-цолови джанти, докато за макадан се монтират 15-инчови.

Технически характерискики: Skoda Fabia R5
Дължина: 3994 мм
Широчина: 1820 мм
Междуосие: 2486 мм
Тегло: 1230 кг
Резервоар: 82,5 л
Разход на гориво: 60 л на 100 км

Двигател
Обем: 1620 куб. см, 4-цилиндров, турбо
Макс. мощност: 275 к.с. при 8250 об/мин
Макс. въртящ момент: 420 Нм при 7250 об/мин

Задвижване
4х4

Трансмисия
5-степенна секвенциална
2 механични диференциала

Съединител
AP Racing
2-дисков, синтерован
184 мм

Спирачна система
Brembo
предни спирачни дискове (за aсфалт) Ø 355 мм
задни спирачни дискове (за асфалт) Ø 300 мм
спирачни дискове (за чакъл) Ø 300 мм

Окачване
McPherson

Гуми и джанти
Michelin
за асфалт – 8×18“
за макадан – 7×15“

Вижте още

Audi и Porsche влизат във Формула 1

Не е тайна за никого, че VW Group иска да има два отбора във Формула …