Skoda се готви да последва своите партньори Volkswagen и Cupra в предлагането на компактен градски електромобел на основата на архитектурата MEB Entry на Volkswagen Group. Новият модел по същество ще стане заместнищ на преустановения Citigo-e iV.
Попитан кога Skoda ще покаже нов модел по примера на на Volkswagen ID 2 и Cupra Urban Rebel, главният изпълнителен директор на Skoda Томас Шефер каза: „Нашите колеги от Seat, Cupra и Volkswagen се стремят да бъдат по-напред в това отношение. В рамките на концерна от своя страна ние балансираме това.
„Скоро ще обявим представянето на новия модел, но бъдете сигурни, че ще се различава от нашите сестрински марки и ще бъде красив концепт, който наистина пасва на Skoda.“
Volkswagen и Cupra представиха радикално различни възгледи на електрическия градски автомобил на миналогодишното изложението в Мюнхен. ID Life приема формата на кросоувър с габаритите на T-Cross и Urban Rebel, като черпи вдъхновение от спортните хечбек модели.
И двата автомобила трябва да бъдат пуснати в продажба през 2025 г., но като се има предвид, че Skoda все още не е показала своята интерпретация, марката вероятно ще се позиционира в сегмента малко по-късно.
Skoda исторически предлага своите модели на по-ниска цена от тези на Volkswagen Group, но дали ще успее да подбие целевата цена на ID 2, остава да видим. Въпреки това, той ще бъде подобен по техническия си състав, предвид модулността на платформата MEB .
Концептът ID Life, който визуализира ID 2, е с дължина 4091 мм и широчина 1845 мм, което предполага, че това ще бъде най-малкият електромобил на Skoda. Не е ясно обаче дали чешката марка ще се стреми да го позиционира като кросоувър от базово ниво или ще бъде по-близо до конвенционален градски автомобил.
По-специално, Volkswagen по-рано намекна, че ID 2 ще получи близнак на по-ниска цена, но модел с подобни габарити, наречен ID 1. Всъщност това проправя пътя на Seat, Cupra и Skoda за разработване на два електромобила от базово ниво.