Продажбите на обновената Skoda Octavia RS ще започнат през първите месеци на новата 2017 г.
Дойде времето през ситото на фейслифта да премине и Skoda Octavia RS. И ето го резултатът, който може да видим в няколко кадъра на седана и комби версиите.
Всичко това идва два месеца след премиерата на фейслифта на Octavia, когато чехите не разкриха спортните vRS модификации. Подобно на стандартната Octavia и тук дневните светлини са отделени от фаровете и са „прилепени“ към радиаторната решетка. Относно самите фарове, те могат опционално да бъдат адаптивни с изцяло LED технология.
Промените в задната част също са фокусирани в светлините, като стоповете са с леко променени графики и стандартно са изцяло диодни. В допълнение също се забелязва червения светлоотразителен рефлектор над дифузьора. Последният е ограден от два хромирани накрайника на генерацията.
Хвърляме подглед върху двигателите. При фейслифта Skoda няма да предлага версията с 220 к.с. на 2,0-литровия TSI мотор, като той може да бъде поръчан единствено във вариант с 230 к.с. Очаква се по-късно през 2017-та да има и модификация с 245 к.с., каквато има под капака на фейслифта на Golf GTI. При дизеловата Octavia RS няма промени. Така 2,0-литровия TDI двигател запазва своите 184 к.с., които предава към предните колела. Или към четирите, когато Skoda-та e екипирана с 4х4 система. Въртящият момент обаче е почерпен със свежи 30 Нм.
С по-горе споменатия бензинов 2,0 TSI мотор, генериращ 350 Нм, Octavia RS 2017 може да ускори от 0-100 км/ч за 6,7 секунди. Максималната скорост тук е електронно-ограничена на 250 км/ч. Дизеловият RS спринира от място до 100 км/ч за 7,9 секунди и може да развие 232 км/ч.
Бензиновата и дизеловата версии са стандартно с предно задвижване и 6-степенна механична скоростна кутия. Опцията е автоматична 6-степенна трансмисия с двоен съединител. Последната е единствения вариант за модификацията с 4х4, която е налична единствено с дизелов TDI мотор.
В сравнение със стандартната Octavia, RS версията е с 15 мм по-ниска, благодарение на спортното си окачване, Спрямо модела, който заменя е с 30 мм по-широка задна следа. Алуминиевите джанти са с размери от 17 до 19 цола, като всички са в сребрист цвят. Спирачните апарати са боядисани в открояващ се червен цвят. Други „благини“ включват прогресивно кормилно управление, избор на режим на шофиране, Dynamic Chassis Control и опционален Performance Sound Generator.