.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Skoda постигна печалба от продажбите с 6,1%

Skoda достави 12,6% по-малко автомобили през 2021 г., но все пак постигна печалба от продажбите с 6,1%, тъй като производството бе силно засегнато от тесни места в доставките и недостиг на полупроводници.

Чешката компания достави 878 200 автомобила и постигна приходи в размер на 17,7 млрд. евро , ръст от 3,9%, и значително увеличение на оперативната печалба, нараствайки с 43,2% до 1,08 млрд. евро. Паричният поток също е увеличен със 160% до 554 млн. евро.

Въпреки че Кристиан Шенк, член на борда на Skoda за финанси и ИТ, смята , че първите две тримесечия на 2021 г. преминаха почти безпроблемно, Skoda претърпя значителен спад в производството от третото тримесечие нататък, поради проблеми с доставката на части и спиране на производството.

„2021 г. беше изключително предизвикателна фискална година. Справихме се със ситуацията спокойно и в съответствие с нашата философия „просто умно“, посочва Шенк.

„Успяхме да увеличим оперативната си печалба в сравнение с предходната година до над 1 млрд. евро благодарение на цялостното представяне на екипа. Приходите също се развиха положително въпреки ниските данни за продажбите в резултат на производствените ограничения.“

Skoda очаква недостигът на полупроводници да намалее през 2022 г., но предполага, че войната в Украйна ще продължи да оказва влияние върху производството.

„Войната в Украйна ще има освен тежки хуманитарни и политически последици, допълнително тежко въздействие върху нашия бизнес. Все още е твърде рано да се прогнозират всички ефекти върху нашата верига за доставки, материалните разходи и общите икономически последици“, казва главният изпълнителен директор Томас Шефер.

Подобно на роднинската марка Volkswagen, Skoda е силно засегната от недостиг на произведени в Украйна кабелни снопове. Чехите спряха производството на Skoda Enyaq iV в началото на месеца, но заявиха, че ще продължат да използват същия доставчик.

Междувременно Skoda Octavia е най-продаваният автомобил на компанията. Продадени са 200 800 единици, следван от Skoda Kamiq със 120 700 броя и Skoda Karoq със 119 200. SUV-овете представляват 60% от общите продажби на Skoda през 2021 г.

Шефер посочи , че Skoda има три електрически автомобила в процес на разработка. Той не разкри никакви подробности за тях, но намекна, че се работи върху електрическа Octavia.

Skoda работи с Volkswagen за разработването на наследника на изключително успешния дует Skoda Superb и Volkswagen Passat.

Skoda потвърди, че водородът не е на дневен ред, като каза, че „няма нищо по-разумно от шофирането с батерии“.

Компанията има за цел да увеличи своя дял от електромобилите до 50-70% – показател, който се очаква да бъде подкрепен от Enyaq iV.

Вижте още

Следващото Lamborghini ще бъде електрическо?

Lamborghini току-що подаде името Revuelto в Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз. Предстои ли …