SUV сегментът е толкова успешен, че той уби в Европа едновременно комбита, седани и миниванове от различни марки. Citroen е поредната компания в дългия списък производители, които ще се откажат от своите популярни модели. Така след три десетилетия на производство на MPV французите ще сложат неговия окончателен край това лято.
Последният миниван на Citroen ще бъде произведен в началото на юли и това ще бъде напускащия MPV сегмента Grand C4 SpaceTourer.
Citroen продава многофункционални автомобили от 1994 г., когато лансира Evasion. Той се произвежда до 2002 г., като реализира общо над 120 000 продажби.
По-големият Citroen C8 пристига през 2002 г. и остава в продължение на 12 години, преди да бъде пенсиониран през юни 2014 г. след 150 000 продажби.
Въпреки това именно Citroen Xsara Picasso накара сегментът на MPV да експлодира, с не по-малко от 180 000 продадени автомобила през първата му година на производство – 1999 г. Френският автомобилен производител запази този модел в портфолиото си до 2012 г., като успя да продаде невероятните 1,76 млн. единици.
Що се отнася до Grand C4 SpaceTourer, показан тук, той води началото си от 2006 г., когато беше пуснат оригиналният C4 Picasso. Моделът от второто поколение пое властта през 2013 г. В началото на 2018 г. той промени името си на C4 SpaceTourer, което повлия и на по-голямата версия, наречена Grand C4 SpaceTourer. По-късият петместен модел излезе през 2020 г.
Най-добрата година за Citroen по отношение на търсенето на MPV беше 2007 г., когато бяха продадени 115 000 броя Xsara Picasso и 215 000 екземпляра C4 Picasso.
Това обаче не е краят на гамата за семейните автомобили, тъй като лекотоварните ванове Berlingo и SpaceTourer все още се произвеждат с електрически задвижващи системи.