През февруари 2022 г. продажбите на нови автомобили в Европа паднаха с 5,4% до 804 100 бройки, което е рекордно ниско ниво за последния месец на зимата в историята на статистиката на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). Това съобщава Automotive News Europe.
Продажбите на пазарния лидер, представляван от Volkswagen Group, намаляват средно с 12%. Продажбите на основната марка VW намаляха със 17%, докато продажбите на марките Porsche, Skoda и Audi отбелязват спад съответно с 8,1%, 12% и 3,5%.
Нивото на продажбите на концерна Stellantis намаля с 18%. Всички основни компании от европейско-американския алианс показват спад в продажбите: Peugeot (-24%), Alfa Romeo (-23%), Fiat (-22%), Citroen (-19%), Opel (-7,6%) ) и Jeep (-7,8%).
Renault Group приключи последния месец на зимата с -3,8%. Междувременно продажбите на самата марка Renault паднаха с 13%, докато бюджетната марка Dacia отчете ръст от 14%.
В същото време продажбите на редица японски компании се увеличиха през февруари, включително Honda (+68%), Toyota (+4,8%), Lexus (+3%). Продажбите на Nissan обаче намаляват с 25%.
„След глобалния недостиг на полупроводници, чийто остър недостиг се отрази негативно на производството през последните 12 месеца, автомобилните компании сега са изправени пред още по-сериозни проблеми поради ситуацията в Украйна“, казват анализатори на Bloomberg Intelligence.
По-рано беше съобщено, че редица големи автомобилни марки са принудени да намалят и преустановят производството на автомобили в своите европейски предприятия поради липсата на украински комплекти за електрически кабели. Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz се сблъскаха с подобни проблеми.