.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Спад на производството във Великобритания

Производството в Обединеното кралство отбелязва спад с 20,1% на годишна база през януари. Това е най-лошото начало на година от 2009 г. насам, сочат данните, публикувани от Асоциацията  на производителите и търговците на автомобили.

Обединеното кралство произведе 68 790 автомобила през януари – 17 262 по-малко, отколкото през същия месец на 2021 г. Данните за миналата година също показват един от най-лошите януари, регистрирани поради търговските регулации след Брекзит, пандемията Covid-19 и продължителните спирания.

SMMT предполага, че основните фактори, допринасящи за намаляването на производството, включват продължаващия световен недостиг на полупроводници, голямо затваряне на заводи през юли миналата година и промени в продукцията, причинени от смяната на популярните модели.

Въпреки това, усвояването на електрифицираните автомобили отново е положително. Обединеното кралство произведе 6326 електрически автомобила през януари, което е ръст от 37,6% и представлява един на всеки 11 произведени автомобила. С включени леки и хибридни модели, електрифицираните автомобили формират една четвърт от общото производство на Обединеното кралство.

Главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоус каза: „Това е още едно бурно начало на годината, тъй като глобалните проблеми с доставките и структурните промени свиват продукцията, докато промените в моделите влияят на производствения график.

„Автомобилната промишленост в Обединеното кралство обаче е фундаментално силна и последните съобщения за инвестиции са доказателство за потенциала за растеж, не на последно място по отношение на нарастващото производство на електромобилите.

SMMT посочи, че производството за задграничните пазари е спаднало със 17,5%, а вътрешното производство е спаднало с 30,8%. Хоуз каза: „Дългосрочното възстановяване може да бъде постигнато само ако е осигурена глобална конкурентоспособност и за това трябва да се справим както с инфлационните, така и с фиксираните разходи, най-очевидно ескалиращите цените на енергията, но също и фискалните и търговските разходи.

„Трябва да се вземат всички мерки, ако искаме да осигурим сигурно, електрифицирано бъдеще за нашата автомобилна производствена база от световна класа и висококвалифицираните работни места с висока стойност, които създава в цяла Великобритания.

SMMT също така посочи, че прогнозите за 2022 г. трябва да бъдат коригирани. А това означава спад на производството с 2,4% до 979 000 общи единици, което пък ще е ръст от 14,4% спрямо финалния резултат за 2021 г.

Вижте още

Следващото Lamborghini ще бъде електрическо?

Lamborghini току-що подаде името Revuelto в Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз. Предстои ли …