BMW i3 ще преустанови производството си само след шест месеца, след девет години и около 250 000 продадени бройки.
Говорителт на баварската марка потвърди, че последният екземпляр на компактния електрически с пет врати предстои да излезе от конвейера на BMW в Лайпциг, Германия през юли. Заводът ще се подговя за производството на предстоящото трето поколение на Mini Countryman през втората половина на 2022 г.
Предварително показан като концептуален автомобил през 2011 г. преди пускането му на пазара през 2013 г., i3 е първият модел на BMW, който предлага чисто електрическо задвижване, предшестващ по-големия, произвеждан в Китай кросоувър BMW iX3, лансиран през 2021 г.
Хечбекът с неговите задни врати с шарнири и скъпа конструкция от въглеродни влакна ще бъде индиректно сменен в гамата на BMW от iX1, електрическа версия на третото поколение на X1. Петместният кросоувъртрябваше да бъде пуснат тази година. Първоначалните планови предвиждаха да бъде произвеждан в нов завод в Дебрецен, Унгария. Въпреки това, забавянето на строителството на предприятието на зелено означава, че наследникът на i3 вече ще бъде сглобяван във фабриката на BMW в Регенсбург през 2024 г.
Както при следващия X1 и новия Mini Countryman, новият базов модел i е на основата на платформата FAAR на BMW – ход, който също сигнализира за края на производството на алуминиевата платформа DriveLife, която е в основата на i3.
Освен iX1, BMW казва, че ще разчита на нова версия от второ поколение на Mini Electric , за да запълни празнотата, оставена от прекратяването на i3.
Новият Mini, който трябва да се появи в началото на 2023 г., е в процес на разработка в съвместното предприятие между BMW и китайския автомобилен производител Great Wall Motors, наречено Spotlight Automotive. Предвидено е да бъде произвеждан в нова фабрика Spotlight Automotive, която в момента е в строителство в Китай.
BMW i3 със задно задвижване първоначално се продаваше само с един електромотор или задвижване с по-голям автономен пробег (REx) с двуцилиндров бензинов мотоциклетов двигател с работен обем 647 куб. см в комбинация с електрически мотор. И в двата случая използва 22,2 кВтч литиево-йонна батерия и развива максимална мощност от 168 к.с.