Първото BMW i4 слезе от поточната линия в предприятието на BMW Group в Мюнхен, Германия, където повече от 50% от производството ще бъдат електрифицирани модели от 2023 г.
Сглобяването на първия екземпляр на новото 100% електрическо BMW i4 е важен етап в историята на немския производител, тъй като този исторически завод на марката произвежда за първи път всички варианти на своите модели (с електрически, хибридни и двигатели с вътрешно горене) на една поточна линия.
„Успяхме да интегрираме новия автомобил в нашите съществуващи системи без да спираме производството“, обяснява Петер Вебер, мениджър на завода на BMW Group в Мюнхен. „Екипът и нашите партньори свършиха невероятна работа. Нашият процес на производство е ярък пример за интелигентна и ефективна интеграция. Повечето от новите производствени процеси за BMW i4 могат да се извършват върху съществуващи каросерии.
Основната разлика между BMW i4 и конвенционалните модели е електрическото задвижване и батерията с високо напрежение. Около 90% от съществуващите системи в цеховете в Мюнхен все още могат да се използват за новия модел. Допълнителни части бяха необходими само за сглобяване на пода и задния край на автомобила.
Необходима беше инвестиция от 200 млн. евро, за да се интегрира моделът BMW i4 в производствената верига на фабриката в Мюнхен. Този исторически завод сега произвежда широка гама от модели, вариращи от BMW i4 до BMW Серия 3 Sedan и Touring (хибридни и стандартни версии), включително BMW M3 и BMW 4 Серия Gran Coupe.
За протокола BMW i4 в неговата спецификация M50 (подготвена от BMW M GmbH) има електрическа мощност от 544 к.с., изпратена към четирите колела и предлага пробег от приблизително 521 километра в цикъла WLTP. Най-интелигентна версия BMW i4 eDrive40 се възползва от мощност от 340 к.с. и позволява 590 км с едно презареждане.