.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }
Начало » Тестове » Тест на Lamborghini Huracan

Тест на Lamborghini Huracan

Би било лесно да съчувстваме на скъпите стари Lambo-та и на изцяло новият Huracan, имайки предвид, че LaFerrari е в центъра на сцената, а McLaren P1 пренаписа почти всяко правило на улицата.

Но след като забравим за момент за гореизброените хиперколи Huracan в действителност е и ще бъде най-важната кола, която ще Lamborghini произвежда в следващите три години. И като такава ще се продава в много по-големи бройки, отколкото свръх машините на Ferrari и McLaren взети заедно.

Дизайнът на Lamborghini Huracan е описан като стерилен от някои, но този метал просто излъчва елегантност, колкото освежаваща, толкова и смущаваща.

Реално колата изглежда доста малка на пътя, въпреки че е заместник на 11-годишното Lamborghini Gallardo, от което са произведени към 14 000 екземпляра межди 2003 и 2013 г. И това до голяма степен е повлияно едновременно от актуалното Audi R8 и неговия предстоящ наследник, който ще се появи през следващата година.

Шасито на Huracan ще бъде споделено със следващото Audi R8 и ще използва хибридна технология от RTN въглеродни нишки и алуминий. А от Lamborghini твърдят, че това осигурява почти толкова голяма здравина и твърдост, колкото и изцяло карбонова вана, която е и далеч по-скъпа. Също така подобно шаси е много по-лесно и по-евтино да се ремонтира в случай на катастрофа.

Двигателят е еволюирал 5,2-литров V10, който познаваме и обичаме от R8 и Gallardo. Този път той генерира 610 к.с., откъдето идва и името LP 610-4. Разполага и с 560 Нм въртящ момент, които са достатъчни да изстрелят Huracan от 0-100 км/ч за под 3,2 секунди и да развие над 325 км/ч максимална скорост. Стоп-старт системата е част от серийното оборудване и  позволява да се намали разхода на гориво с над 10%.

[nggallery id=28]

Седем-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител също е взета направо от R8 и замества използваната досега тромава 6-степенна скоростна кутия. А това означава, че традиционната ръчна кутия вече дори не е налична като опция в най-популярната кола на Lamborghini.

Подобно на Gallardo окачването е с двойни носачи с електронни амортисьори и стабилизиращи щанги отпред и отзад. Но този път към тях са добавени стандартни карбон-керамични дискове и нов ANIMA бутон (което на италиански означава душа). Това копче се намира на волана и променя поведението на амортисьорите, работата на двигателя, твърдостта на волана, скоростната кутия, разпределението на задвижване на четирите колела и тракшън контрола.

Салонът е дълбок, така се вижда и така се усеща, като отвътре намираме чифт спортни седалки и нов 12,3-инчов дигитален TFT, който може да бъде настроен да показва каква ли не информация. Лостчетата за скоростната кутия зад волана са по-широки отпреди, а видимостта е по-добра във всички посоки.

Това е една страхотна кола, макар да е преобразен олд скул. Когато натиснете старт бутона и V10 двигателя изгрухти, приликите с Gallardo са налице.

Харесва ли ви или не, тук има всемогъщ рев на високи обороти и дори този V10 да бездейства при по-малко от 1000 об/мин, сякаш слушате старомоден суперавтомобил зад главата си. И Huracan нямаше да бъде истинско Lamborghini, ако това не бе така.

В движение колата се чувства по-изтънчена, но и по-удобна отколкото в Gallardo. Усеща се зрялост при каране, по-директен волан, чувствителен педал на газта, като дори изпускателната система е издигната на по-високо ниво от предшественика си. Но под блясъка на плавен дизайн се крие все още бушуващото сърце на стандартна V10 суперкола. Направо те засърбяват ръцете от желанието да я пуснеш на свобода.

Този път обаче може да ясно да се впечатлите от многото електронни системи в автомобила, които са тук да ви помогнат, когато нещата се объркат. Днес, по-голямата част от клиентите най-малко ги вълнува системите, които ще неутрализират страховете им. Те искат кола, която изглежда красива (налице), звучи невероятно (налице), която е достатъчно лесна за управление и биха могли да я карат всеки ден, ако е необходимо (налице) и която няма да ги накара да си хапят ръцете, ако направят грешка (налице).

Компромисът е, че Huracan вероятно страда от почти недоловимо недозавиване. А двигателят звучи повече като направен в Инголщад, отколкото в Сант‘Агата. Но в почти всички други аспекти Huracan представлява огромен скок напред за Lamborghini.

Ще си купите ли един? Е, Lamborghini ще ви хареса, ако го направите, въпреки че конкуренцията на това ниво, в този конкретен ожесточен момент, се чудя колко Huracan-и ще бъдат изместени в по-дългосрочен план, в по-традиционни (и свиващите се) пазари като САЩ и Европа.

В Китай обаче Huracan без съмнение ще е във вихъра си и ще задържи за момента щастието на счетоводителите на Lamborghini.

От решаващо значение е и много конкурентната цена (от 169 500 евро) спрямо тази на конкуренцията от McLaren и Ferrari, макар че новото Audi R8 и настоящото Porsche 911 Turbo ще го направят и вече го правят да изглежда доста скъпо.

Най-важното обаче е начина по който го карам, който в по-голямата си част от означава: красота.

Това е една по-модерна и способна кола от тази, която замества, но си остава в душата истинско Lambo с космати гърди.

Lamborghini Huracan
Двигател: V10, 5204 куб. см, бензин
Трансмисия: 7-степенна автоматична с двоен съединител
Задвижване: 4х4
Мощност: 610 к.с. при 8250 об/мин
Въртящ момент: 560 Нм при 6500 об/мин
0-100 км/ч: под 3,2 секунди (потвърдено)
Макс. скорост: над 325 км/ч
Среден разход: 12,5 л/100 км
Тегло: 1532 кг
Цена: 169 500 евро

Текст: Стив Сътклиф
Фотография: Autocar

Вижте още

Кое е по-добро: Ferrari 458 Speciale или Porsche 911 GT3?

Крис Харис пусна прясно видео в своя нов YouTube канал. Водещият изкара на британската писта …