BMW започна изпитания на електрическия седан i7 близо до Полярния кръг. Според пресслужбата на немската марка тестовете се провеждат в специален център на BMW Group в Арьеплог, Швеция. Премиерата на автомобила ще се състои следващата година.
„Ниските температури и заснежените пътища, разположени само на няколко километра от Полярния кръг, създават идеални условия за цялостен тест на задвижващата система и шасито на електрически автомобил“, обясняват от компанията.
В основата на електрическия i7 е нова архитектура, която ще бъде унифицирана с други варианти от Серия 7, посочват от BMW. По този начин тестовете на новото шаси са ориентирани да отговарят на различни видове електрически системи.
Всички останали технически характеристики се пазят в тайна от BMW. По неофициални данни базовата версия на автомобила ще бъде оборудвана с два електромотора (по един на всяка ос) със сумарна мощност около 550 к.с..
Топ модификацията на електрическата Серия 7 ще се нарича i7S, която ще генерира 680 к.с. Ще може да ускори от 0 до 100 км/ч за около 3 сек. Батериите със 120 кВтч ще позволят автономен пробег до 600 км без дозареждане. Така електрическият автомобил ще може да се конкурира с Porsche Taycan.
Може би седанът ще получи автономна система за управление от трето ниво. Тази технология предполага, че автомобилът ще може самостоятелно да маневрира, да престроява и дори да изпреварва автомобили. В този случай водачът трябва да е готов да поеме управлението по всяко време.
Както беше съобщено по-рано, BMW ще пусне 25 изцяло нови зелени модела до 2025 г., 12 от които ще имат изцяло електрически задвижващи системи.