.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Топ 10 на най-бързо ускоряващите коли в света

Всички коли в списъка по-долу ускоряват от 0-100 км/ч за под 3 секунди. Но като концепция са много различни. Едни са електрически, други хибридни, а трети разчитат само на добрия стар двигател с вътрешно горене.

Класацията на Autocar е по официалните данни, представени от производителите, като някои от тях са от 0-100 км/ч, а други от 0-97 км/ч. Всички се продават днес и са улично-легални.

Моделите на Tesla и Lucid не са включени, тъй като техните данни за ускорение са измерени на принципа rollout, при който стартирането на хронометъра започва 30 см след потеглянето на колата. Иманно затова от британската медия не включват техните коли.

10. Ferrari 296 GTB,  Ferrari F8 Tributo, Lamborghini Huracan Evo, McLaren 720S  – 2.9 секунди до 100 км/ч

Няколко автомобила имат еднакво време за ускорение от 0-100 км за под 3 секунди. McLaren 720S и Ferrari F8 Tributo са с бензинови V8 би-турбо двигатели, докато Lamborghini Huracan Evo е с атмосферен 5,2 V10. За разлика от тях Ferrari 296 GTB е с плъг-ин хибриден 3,0-литров V6, сумарно мощен 830 к.с., като е най-мощният в четворката на десето място.

9. Ariel Atom 4, Koenigsegg Regera, McLaren 765LT, Porsche Taycan Turbo S, Radical SR8, Lamborghini Aventador SVJ, Lamborghini Aventador 780-4 Ultimae  – 2,8 секунди

В категория 2,8 секунди колите са малко повече с подобна характеристика. Пистово-ориентираните Ariel Atom 4 и Radical SR8 се открояват на фона на електрическото Porsche Taycan Turbo S и бензиновия McLaren 765LT, но имат същите времена като хибридния Koenigsegg Regera и топ версиите на Lamborghini Aventador – SVJ и 780-4 Ultimae.

8. Caterham 620R – 2,79 секунди до 97 км/ч

Двигателят на Caterham 620R е 2,0-литров Ford с компресор и мощност от 310 к.с., минаващи през 6-степенна секвенциална скоростна кутия.

7. Porsche 911 Turbo S (992)  (0-100 км/ч), Radical RXC GT (0-97 км/ч) – 2.7 секунди

Новото 911 Turbo S разчита на 650 к.с., генерирани от двойно-турбиниран шестцилиндров 3,8-литров боксер. Скоростната кутия е 8-степенна PDK, а задвижването е на четирите колела. За разлика от него Radical RXC GT тежи 900 кг и е с 3,5-литров V6 турбокомпресор като при Ford GT. Разчита на 400 к.с. и ускорява от 0-97 км/ч за 2,7 секунди.

6. Bugatti Chiron, Ferrari SF90 – 2,5 секунди до 100 км/ч

Стандартната версия на Chiron с 1500 к.с. ускорява от 0-100 км/ч за 2,5 секунди. Тя е с 8,0-литров W16 двигател с четири турбини. Същото време дава и Ferrari SF90, но с далеч по-малко мощност – 1000 к.с., който е плъг-ин хибрид с V8 би-турбо и три електромотора.

5. Bugatti Chiron Super Sport – 2,4 секунди до 100 км/ч

По-мощният, с 1600 к.с., Chiron Super Sport ускорява от място до 100 км/ч за 2,4 секунди или 0,1 секунда по-бързо от „базовия“ Chiron.

4. Ultima RS, Ultima Evolution Coupe – 2,3 секунди до 97 км/ч

Британският Ultima Evolution е с 6,8-литров V8 компресор от Chevrolet, настроен да произведе 1020 к.с. RS моделът е с подобен двигател, но при него „конете“ достигат 1200 к.с. И двете коли обаче ускоряват от 0-97 км/ч за 2,3 секунди.

3. Pinninfarina Battista – под 2 секунди до 100 км/ч

Електрическата хиперкола Battista споделя много от задвижването си с хърватския прототип Rimac C_Two. Има 1900 к.с. и ускорение от 0-100 км/ч за „под 2 секунди“.

2. Rimac Nevera – 1,95 секунди до 100 км/ч

Най-бързият сериен електромобил в света наскоро постигна рекордната скорост от 412 км/ч. Има 120 kWh батерия, четири електродвигателя и 1914 к.с. мощност. От 0 до 100 км/ч се изстрелва за 1,95 секунди.

1. Aspark Owl – 1,69 секунди до 97 км/ч

Създателите на тази японска хиперкола претендират, че тя е най-бързо ускоряващата електрическа кола в света. Разчита на четири електромотора, 1985 к.с. и 2000 Нм. Официално от 0-97 ускорението е 1,69 секунди, а максималната скорост – 400 км/ч. Тежи 1900 кг.

Вижте още

Какво да очакваме от следващото Audi S4

Новото Audi S4 трябва да бъде готово през 2024 г., като прототипи на модела вече …