.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Toyota е най-скъпата автомобилна марка

Марката Toyota е най-скъпата в света сред автомобилните марки според американската консултантска фирма Interbrand, която публикува рейтинга за най-добрите глобални марки за 2021 г. Сред всички марки Toyota е на седмо място. Наблизо, на осма позиция е Mercedes -Benz (втори сред автомобилните брандове). Трета в автомобилния рейтинг е марката BMW (в абсолютно изражение сред всички марки на планетата е на 12-а позиция). За общо представяне даваме първите пет в абсолютно изражение. Това са Apple (408 251 млрд. долара, + 26% за годината), Amazon (249 249 милиарда долара, + 24% за годината), Microsoft (210 191 милиарда долара, + 27% за годината), Google (196811 милиарда долара, + 19% за годината) и Samsung (74,635 млрд. долара, + 20% за годината).

Да си припомним, че става дума за стойността на марката, а не за капитализацията на самата компания. Interbrand оцени марката Toyota на 54 107 млрд. долара, което е с 5% повече в сравнение година по-рано.

Марката Mercedes-Benz се оценява на 50 866 млрд. долара(+ 3% годишно). Това е и най-скъпата премиум автомобилна марка и единствената европейска в топ 10 на всички марки.

Марката BMW, според оценките на Interbrand, е на стойност 41 631 млрд. долара (+ 5% годишно).

Като цяло 15 автомобилни марки влязоха в топ 100 на планетата. В допълнение към трите споменати, това са Tesla (36 270 млрд. долара, + 184% годишно, 14 -о място в абсолютно изражение), Honda (21 315 млрд. долара, -2% годишно, 25-място), Hyundai (15,168 млрд. долара, + 6% годишно, 35-о място), Audi (13 474 млрд. долара, + 8% годишно, 46 -о място), Volkswagen (13 423 млрд. долара, + 9% годишно, 47 -о място), Ford (12 861 млрд. долара, + 2 % на година, 52 -ро място), Porsche (11 ,739 млрд. долара, + 4% за годината, 58-о място), Nissan (11 131 млрд. долара, + 5% за годината, 59-о място), Ferrari (7160 млрд., + 12 % за годината, 76-о място), Kia (6087 млрд. долара, + 4% за годината, 86 -о място), Mini (5231 млрд. долара, + 5% за годината, 96-о място), Land Rover (5088 млрд. долара, + 0% за годината, 98 -о място). Добавяме, че миналата година представихме подобен рейтинг от Brand Finance, в който Mercedes-Benz беше първият сред автомобилните марки, Toyota беше втора, Volkswagen –  трети, а BMW – четвърти.

T

Вижте още

Електрическото Volvo XC40 Recharge е вече у нас

XC40 Recharge е първият напълно електрически автомобил на Volvo cars. Компанията се ангажира да стане лидер …