Според данните от първите три месеца на 2022 г. Toyota е автомобилна компания №1 на американския пазар, предаде „Ройтерс“. Японците успяха да изпреварят продажбите на могъщия концерн General Motors, който доскоро беше недостижим лидер.
Трябва да се отбележи, че в края на 2021 г. Toyota също успя да надмине General Motors по продажби, прекъсвайки 91-годишната история на господство на GM на американския пазар. Много експерти обаче бяха сигурни, че през 2022 г. американският концерн ще може да се реваншира. Но първото тримесечие показва, че позицията на Toyota е много силна – преди всичко благодарение на широката гама от хибридни модели. Освен това американските производители са силно засегнати от недостига на чипове и прекъсвания във веригите за доставки, докато Toyota изглежда, че се справя с кризата по-добре от GM.
Междувременно GM не се надява на подобряване на ситуацията при доставката на компоненти. „Нарушаването на веригата за доставки още не е преминало“, каза Стив Карлайл, изпълнителен вицепрезидент и президент на GM Северна Америка.
Продажбите на GM през първото тримесечие на 2022 г. паднаха с 20,1% до 512 846 автомобила. Продажбите на Toyota също намаляха, но само с 15% до 514 592 автомобила.
Също така, продажбите на много други производители слязоха надолу. Mazda отбелязва спад от 3,2%, Nissan – 29,6%, Subaru – 17,5%, а Porsche завърши първото тримесечие с минус 24,9% в сравнение с 2021 г.