До края на 2021 г. Toyota се превърна във водещя производител в Съединените щати по отношение на броя на продажбите на нови автомобили. Японската компания лиши титлата на големия концерн General Motors, който в продължение на 90 години беше лидер на американския пазар. Това съобщава Automotive News.
Миналата година Toyota успя да продаде 2 332 262 автомобила в САЩ, което е с 10,4% повече от 2020 г. В същото време продажбите на General Motors паднаха с 12,9% до 2 218 228 автомобила.
Най-популярният модел на Toyota на американския пазар остава кросоувърът RAV4, от който са регистрирани 430 400 нови бройки – 5,3% по-малко от година по-рано. Що се отнася до General Motors, бестселърът на концерна е пикапът Chevrolet Silverado, чиито продажби намаляха с 12,3% до 380 700 автомобила.
През 2021 г. и Toyota, и General Motors изпитваха проблеми с производството на автомобили, произтичащи от глобалния недостиг на полупроводници. Например през септември, поради кризата, японците бяха принудени да преустановят производството почти в целия свят, което намаля количеството с около 360 хил. автомобила.