Японският тим се завръща във WRC след 17-годишно отсъствие и четири титли на сметката си
Toyota ще се завърне в Световния рали шампионат през новия сезон с този състезателно-подгoтвен Yaris. Аеропакетът на Toyota Yaris WRC 2017 вероятно е видим от Международната космическа станция и е меко казано епичен. Но той няма да струва нищо без опита на финландските пилоти Яри-Мари Латвала и Юхо Ханинен, които ще карат двете коли на японския тим. Първото им състезание, което ще даде старт на Сезон 2017, е Рали Монте-Карло. То ще се проведе от 19 до 22 януари, когато ще видим новите и Ford Fiesta WRC и Hyundai i20 WRC.
Спазвайки новите WRC правила, Toyota Yaris WRC 2017 използва 1,6-литров четирицилиндров турбо двигател. Той генерира максимално допустимите 380 к.с. и 425 Нм въртящ момент. Шестстепенна секвенциална скоростна кутия „телепортира“ вътящия момент към четирите колела. На всяка ос е разположен по един механичен диференциал, между които е позициониран централен активен диференциал, отговарящ за разпределението между осите.
Относно внушителната аеродинамика на Toyota Yaris WRC, тя е в резултат на дълги тестове за постигане на оптимална притискателна сила. Предният сплитер и крилата в предната броня насочват въздушната струя към арките на колелата. Струята преминава през вертикалните крила, на които са монтирани страничните огледала и е насочена към задницата. А там е карбонов ад. Накратко Yaris-ът е с огромно двойно задно крило, огромни решетки за отвеждане на въздуха от подкалниците и свиреп дифузьор с подобни размери. Генерацията завършва с централно разположен елипсовиден накрайник.
Последното състезание на Toyota в Световния рали шампионат е през 1999 г., когато шампион става Томи Макинен с Mitsubishi Lancer Evolution VI. Японската марка записва първа шампионска титла във WRC през 1990 г., когато Карлос Сайнц с Toyota Celica GT-Four ST165 печели четири състезания и се качва девет пъти на подиума. Следват още три титли с Toyota Celica Turbo 4WD и Карлос Сайнц през 1992, 1993 и 1994-та.