Новият флагман Jeep Grand Cherokee ще бъде наличен за предварителна поръчка от следващата седмица само с plug-in хибрид с 375 к.с., който играе основна роля в обещанията на марката 4×4 да бъде изцяло електрифицирана в Европа.
Това е третият модел PHEV на Jeep, който стартира в Европа, след 4xe версии на по-малките кросоувъри Renegade и Compass и пристига, когато компанията предприема амбициозна стратегия за засилване на присъствието си в Европа и електрифициране на своята гама.
Компанията ще спре продажбите на модели с двигатели с вътрешно горене в Европа, с изключение на Италия. Тази година там се предлагат само 4xe хибриди в навечерието на пълната електрификация. Впоследствие ще добави изцяло електрически модел във всеки основен SUV сегмент до 2025 г., потвърди главният изпълнителен директор Кристиан Мьоние. Тогава 70% от световните продажби ще бъдат електрифицирани.
Jeep вече е най-продаваната марка с ниски емисии в Италия, където произвеждат Compass и Renegade, и твърдят, че новият Wrangler 4xe е най-продаваният PHEV на вътрешния пазар на Jeep в САЩ, което представлява 25% от продажбите на компанията в региона.
Поетапното премахване на моделите с двигатели с вътрешно гориво в Европа тази година означава, че Wrangler 4xe, със същото задвижване и до 40 км само на ток, ще се появи тук по-късно тази година.
Grand Cherokee съчетава 2,0-литров четирицилиндров бензинов турбо двигател с два електрически мотора за сумарна мощност 375 к.с. и е оборудван с батерия с 17 кВтч, която осигурява 51 км електрически пробег в градски райони.
Подробностите за първия електромобил на Jeep засега остават тайна, но шефът на компанията посочи базирания на Wrangler концепт Magneto EV, че е повече Jeep, като знак за неговите приоритети по време на преминаването към електрификация.