Alfa Romeo припомня, че купето GT 1300 Junior в края на шестдесетте години бе известно като икона на стил, символ на икономически растеж, манифест на епохата. Автомобилът с две врати с каросерия Bertone се задвижва от двигател 1,3 с мощност 89 к.с., което не беше лошо за лек автомобил по онова време. Сега в чест на този известен модел производителят с детелината пуска специалните серии Alfa Romeo Stelvio GT Junior и Giulia GT Junior.
Junior през 1966 се смяташе за доста атлетичен и блести както в рекламите, така и във филмите. Наследниците се опитват да заимстват от прешественика малко чар и бивша слава.
Съвременните Alpha Junior получават носталгичната боя Lipari Ocher. Има електрически регулируеми кожени седалки с бродерия GT Junior на предните подглавници, специални шевове, силует GT 1300 на таблото. Тъмните джанти (21 инча) с пет кръгли дупки са свързани със спортните автомобили Alphaот миналото.
Изданието Stelvio GT Junior е базирано на модификацията Veloce с турбодизел 2,2 (210 к.с., 470 Нм), осемстепенна автоматична предавателна кутияи задвижване на четирите колела. Тази Alfa ускорява от 0 до 100 км/чза 6,6 секунди. Седанът Giulia GT Junior може да бъде оборудван с абсолютно същия дизелов агрегат. Алтернатива е бензиновата версия с турбокомпресор 2,0 (280 к.с., 400 Нм) със задвижване на всички колела и автоматична трансмисия, която е малко по-динамична (5,2 сек до 100 км/ч). Може да се избира и със задвижване на задните колела.
Седанът е боядисан и стилизиран подобно на кросоувъра. Само диаметрите на джантите са по-малки (19 инча).
Стандартното оборудване на специалната серия ще включва затъмнени задни стъкла, пакет за намаляване на шума, корпуси на огледалата Dark Miron, алуминиеви превключватели на ператаи LED фарове за мъгла. Също така може да буде закупен комплект за помощ на водача, сензори за паркиране отзад, задвижване на пета врата и безжично зареждане за смартфон. Цената досега е обявена само за Stelvio GT Junior – 72 750 евро.