Нахлуването на Русия в Украйна може да има по-лоши последици за автомобилната индустрия и европейската икономика от пандемията, каза шефът на Volkswagen Херберт Дис.
Дис каза пред Financial Times, че прекъсванията на веригите за доставки „могат да доведат до огромно увеличение на цените“ и „недостиг на енергия и инфлация“, с потенциал за „много по-лоша“ ситуация.
Volkswagen, който е най-големият производител на автомобили в Европа, е силно засегнат от проблеми с доставките, предизвикани от войната. Той беше принуден да спре производството в своите фабрики в Цвикау и Дрезден в Германия, които произвеждат своите електрически автомобили.

Други марки на Volkswagen Group Audi и Cupra също бяха засегнати от спирането.
Volkswagen последно спря да приема поръчки за няколко plug-in хибридни модела, поради „търсене и ограничения в предлагането на полупроводници“, включително Golf, Passat и Tiguan.
„Заплахата от тази война за Германия и Европа е огромна“, казва Дис, който подчерта зависимостта на Германия от руската енергия и суровини.
„Ако си представите сценарий, при който прекъснем бизнес отношенията с Русия, което вероятно ще трябва да направим, ако този конфликт [не престане], вие не можете да купувате енергия повече и това ще доведе до ситуация, която може оказват значително влияние върху Европа и Германия“, посочва той.
Volkswagen Group наскоро спря производството в заводите си в Калуга и Нижни Новгород в Русия и спря продажбата на автомобили в страната.

В завода в Калуга работят 4000 души и произвежда Tiguan, Volkswagen Polo, Skoda Rapid, Audi Q7 и Audi Q8 за руския пазар.
Междувременно заводът в Нижни Новгород произвежда Volkswagen Taos, Skoda Kodiaq, Skoda Karoq и Skoda Octavia.
Porsche спря производството във фабриката си в Лайпциг, Германия, за две седмици след инвазията. Skoda също намали производството поради недостиг на доставки, което я накара да ограничи производството на електрическия кросоувър Enyaq iV.

„Поради настоящата ситуация в Украйна, Skoda Auto е изправена пред критичен недостиг на части от няколко местни доставчици, които оказват влияние върху някои от нашите модели“, посочва чешката компания. „Това е причината да ограничим производството на Enyaq iV от тази седмица нататък.“
Financial Times съобщи, че Дис е за „максимални санкции“, но призова за преговори за предотвратяване на „безкрайна война в Украйна“.